O tom, jak dlouhý může být termín dočasně, vědí své obyvatelé domů v horní části Žižkovy ulice. Před více než čtyřiceti lety sem město dočasně umístilo autobusové nádraží. Je tady dodnes.

Velké autobusové nádraží vybudované na okraji Písku v sousedství vlakového na situaci nic nezměnilo. Zastávky pro výstup a nástup na Žižkovce zůstaly, ale chybí jakékoliv zázemí pro cestující, včetně čekáren.

Záchody = průchody

Nedaleké veřejné záchody na Mírovém náměstí město zavřelo, a tak cestující využívají průchody domů. Odpadky se hromadí na chodnících, nebo pod nimi, v dopravních špičkách musí chodci jít po vozovce, protože chodníky jsou plné čekajících cestujících.

„Naše nemovitosti jsou autobusovým nádražím znehodnoceny. Už kolem půl páté nás budí rachotící autobusy, ulice je celý den plná prachu a výfukových plynů. Bydlet se tady nedá. Ani se nedivím, že mnozí majitelé nemovitostí uvažují o jejich prodeji a přestěhování jinam,“ zlobí se majitel jednoho z rodinných domků Milan Trkovský.

Nyní se připravuje rekonstrukce této části Žižkovy ulice, která by se měla uskutečnit v příštím roce. Obyvatelé však kritizují, že město s nimi o úpravách ulice nediskutuje.

„Proč to děláte bez nás, proč nejsme přizváni jako účastníci stavebního řízení, abychom mohli vznést připomínky a hlavně aby se s našimi názory počítalo,“ zdůraznila Alena Podhradská.

„Občany samozřejmě z přípravy rekonstrukce nevyloučíme, připravíme besedu a připomínky a návrhy je možné vznášet i v průběhu stavebního řízení,“ ujišťuje obyvatele Žižkovy ulice starosta Miroslav Sládek.

Jak dále uvedl, odbor dopravy MÚ připravuje alternativy řešení situace se zastávkami linkových autobusů i autobusů MHD. Problémy jsou totiž nejen v Žižkově ulici, ale také na Pražské a Budějovické ulici.

Pro a proti

„Písečané se rozdělili. Části vyhovuje, že mohou vystupovat a nastupovat nedaleko centra, druzí se domnívají, že stačí jedno autobusové nádraží. Musíme zvážit všechna pro a proti,“ dodal starosta Sládek.

Obyvatelé Žižkovy ulice chtějí ještě důrazněji dát najevo svou nespokojenost. Poukazují zejména na to, že přestěhováním firmy Schneider Electric do průmyslové zóny a zánikem některých firem již autobusové nádraží v této lokalitě není potřebné.

Zakládají občanské sdružení, o jehož záměrech informoval starostu Miroslava Sládka Martin Klimeš, který zde bydlí a také podniká.

Občané, hlasujte a pište!

Občané, a nejen ti, kteří bydlí v Žižkově ulici, mají možnost hlasovat na adrese www.episek.cz. Na otázku, zda město velikosti Písku potřebuje dvě autobusová nádraží, k včerejšímu poledni odpovědělo ne 344 a ano 101 lidí.

Co si myslíte vy? Napište nám své názory do redakce!