Neúměrné zatížení Burketovy, Čelakovského, Dvořákovy, Kollárovy a Táborské ulice, především těžkou nákladní dopravou, by měl odstranit severní obchvat města. Zároveň zlepší i napojení lokality Sv. Václav a Hradiště na pražskou výpadovku.

„Je už nejvyšší čas. Chodím často přes křižovatku ulic Čelakovského a Pražské. Jezdí tady autobusy, náklaďáky a samozřejmě stovky osobních aut. V těsném sousedství je z jedné strany mateřinka, z druhé základní škola. Obchvat by to vyřešil,“ myslí si důchodce Jaromír Hlaváč.

O stavbě severního obchvatu se diskutuje již několik let, ale vlastní výstavba není na pořadu dne. Důvod? Nebyly peníze. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR vedle dílčích oprav a úprav na silnicích I. třídy soustřeďuje pozornost na dokončení mimoúrovňového křížení na Nové Hospodě a další pokračování rychlostní komunikace R4 na Prahu a na druhou stranu k hraničnímu přechodu ve Strážném.

„I když zatím nejsou finační prostředky, snažíme se v předstihu vytvořit pro investora takové podmínky, aby se stavbou přeložky silnice I/29 mohl začít hned, jakmile se peníze najdou ve Státním fondu dopravní infrastruktury, případně v evropských fondech,“ uvedl písecký starosta Miroslav Sládek.
Zastupitelé již schválili změnu územního plánu č. 13, aby mohla být zhotovena projektová dokumentace k územnímu řízení.

V úterý byla severní tangenta předmětem jednání mezi vedením města a Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. Písecké tady čekala nepříjemná sprcha. Obec Dolní Novosedly nesouhlasila s navrženou trasou na svém katastrálním území. Na základě toho ŘSD rozhodlo, že bude pokračovat příprava dvou ze tří etap na trase silnice 1/29. Tou třetí je obchvat Písku. Zatím tedy začala jen příprava etap od Záhoří na Oltyni na Táborsku a od Písku ke Kbelnici na Strakonicku.

VÍCE INFORMACÍ ZDE