Silnice první třídy č. 29 ze Strakonic směrem na Tábor povede v budoucnu mimo město. Podstatně to odlehčí průjezdným ulicím, doprava by měla být rychlejší a zároveň bezpečnější a v neposlední řadě se ve městě sníží hlučnost a prašnost.

Kdy to bude, není zatím jasné. Ředitelství silnic a dálnic ČR již na dvě etapy nechává zpracovat posudek vlivu stavby na životní prostředí. Vlastního obchvatu Písku se to zatím netýká vzhledem k tomu, že Dolní Novosedly s navrženou trasou přes své území nesouhlasí. Novosedelští přišli s vlastní variantou, ta však pro písecké zastupitele byla nepřijatelná.

„Nová trasa silnice I/29 je součástí územního plánu obce, jednalo o ní minulé zastupitelstvo. S novými návrhy nebo variantami nás v poslední době nikdo neoslovil,“ uvedla včera starostka Dolních Novosedel Martina Jestřábová.

Písečtí se však nevzdávají a v jednání o co nejrychlejším zahájení mimořádně důležité stavby budou pokračovat.

Od Kocourova

Severní obchvat bude začínat v horní části silnice od Strakonic se sjezdem poblíž Kocourova, kde bude křížení se stávající strakonickou silnicí. Povede směrem ke Kuchyňce, kde by z okružní křižovatky měl být druhý sjezd do města a napojení na komunikaci I/20 směrem do hlavního města.

„Křížení s Topěleckou bude mimoúrovňové. Nebude zde však sjezd do města, protože by se tak zvýšilo nebezpečí neúměrného zatížení Jablonského ulice na sídlišti Portyč tranzitní dopravou,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Písku Michal Kovařík.

„Ještě štěstí, že mají projektanti rozum. Pár dní tudy vedla objížďka a kvůli hluku a prachu se nedalo celý den otevřít okno. Neumím si představit, že by tudy jezdily denně možná stovky kamionů,“ svěřila se Monika Chaloupková, jedna z obyvatelek sídliště.

V prostoru U Sulana by obchvat měl překročit řeku Otavu. Právě další most vyvolává diskuse. Jde o mimořádně cennou, zajímavou a krásnou lokalitu, která slouží k příměstské rekreaci. Písečtí se obávají, zda architekt dokáže nakreslit a stavbaři vybudovat přemostění, které příliš nenaruší, nebo dokonce neznehodnotí ráz zdejší krajiny.

Komunikace bude dál pokračovat na Vrcovickou. „Tady bude další mimoúrovňová křižovatka a napojení průmyslové zóny Za Pazdernou. Sídlo Hasičského záchranného sboru by tak získalo napojení na hlavní silnice, což je důležité vzhledem k připravovanému vytvoření základny integrovaného záchranného systému,“ doplnil Michal Kovařík.

S posledním sjezdem do Písku se počítá v prostoru Ptáčkovny. Etapa od Písku na Kbelnici, na které se již začíná pracovat, zahrnuje také úsek od Kuchyňky ke strakonické silnici. To umožní lepší dostupnost lokality Sv. Václav z výpadovky na Prahu a také propojení Václavského předměstí s areálem na místě bývalých Žižkových kasáren.

ČTĚTE TAKÉ ZDE.