To zdaleka nebylo jediné ocenění tohoto sportovce. Získal například prvenství v závodě o to, kdo bude nejpomalejší. Na replice originálního vysokého kola s předním velkým kolem a zadním mnohem menším to není jednoduché. „Byl jsem několikrát druhý, a tak jsem si řekl, že jednou musím také vyhrát a povedlo se,“ řekl k závodu Pavel Rybařík.

Seznámil také posluchače s tím, co je kostitřas a jak se vyvíjela historie kol. Vysoká kola byla poprvé zkonstruována kolem roku 1870 a o prvenství se přou Angličané s Francouzi a Američany. „Všechno je ale jinak. V Jistebnici byl nalezen obrázek Martina Maříka, který mimo jiné mazal kola v husitské vozové hradně. Na obrázku je zachycen i s kolem, takže se dá předpokládat, že tento dopravní prostředek sestrojil kolem roku 1420. Náleží mu tedy prvenství,“ vypráví tuto úsměvnou historku Pavel Rybařík.