„Kdo to tady zná 
a nechce čekat na semaforech nebo než ho pustí, vezme to přes Paseky na Týn nad Vltavou nebo Temelín," konstatovala místostarostka obce Anna Kubičková.

Místním se zvýšená doprava pochopitelně nelíbí. „Kdyby třeba jen čtvrtina aut, která denně projedou v úseku 
z Písku do Českých Budějovic, jela přes nás, tak je to šílené," podotkla místostarostka s tím, že největší obavy mají z příštího roku. „Slibují, že opravovaný úsek u Vodňan zavřou úplně, a to pak bude přes Paseky jezdit ještě podstatně víc aut. To je nepředstavitelné," doplnila Anna Kubičková.

Martin Heine, který v Pasekách žije a provozuje zde hospodu, také upozorňuje na to, že dopravní situace v obci je špatná. „Průjezd vozidel se tu zvýšil minimálně o čtyřicet procent," reaguje na uzavírky a dopravní omezení na hlavním tahu Písek – České Budějovice. „Chodníky v obci nemáme. Chodíme po silnici a není kam uskočit. Domy okolo silnice jsou nalepené na krajnici," popisuje.

Doplňuje, že komunikace není na současné dopravní zatížení stavěná a po sedmi letech od rekonstrukce je propadlá. Navíc v nejužším místě má jen zhruba 2,8 metru.

Ve středu dopoledne se 
v Pasekách stala nehoda. Bourala tu dvě nákladní vozidla. Silnici se podařilo zprůjezdnit až po téměř šesti hodinách. „Naštěstí se to dalo objet, ale kdyby se nehoda stala v jiném místě, tak by kolona byla až do Tálína," upozornil obyvatel, který se 
o problematiku intenzivně zajímá.
Pasečtí se už léta dožadují obchvatu obce, který by nežádoucí situaci s dopravou řešil. Zatím se ho však nedovolali.

Úsek dlouhý 5,4 kilometru na obchvatu Vodňan se rekonstruuje. V letošním roce si opravy vyžádají jen uzavírky jednoho pruhu a kyvadlově řízenou dopravu, ale na jaře příštího roku by se měl úsek na trase Písek – České Budějovice dočkat úplné uzavírky.