Nostalgii si nenechalo ujít množství lidí. Lokomotiva Plzeň přezdívaná pro svůj elegantní vzhled také Šlechtična či pětasedma je univerzální parní mašina vyrobená Škodovými závody v Plzni pro Československé státní dráhy v limitovaném počtu 172 kusů. Vozila hlavně dálkové rychlíky, osobní vlaky i spěšné nákladní soupravy.

Více o lokomotivě zde

Loni Šlechtična krásné černé metalízy oslavila 75. narozeniny. Během sezony se posádka z klubu Iron Monument Club (IMC) Plzeň, která parní stroj vlastní, účastní značného množství různých akcí pro veřejnost a nostalgických jízd nejen v Čechách, ale i v zahraničí. Průměrně je to 8 až 10 různých událostí ročně. V jižních Čechách se zastavila například v listopadu 2021, kdy z Plzně do Českých Budějovic přetahovala Legiovlak.

Stejná historická parní lokomotiva po dobu jednoho týdne pomáhala loni v červenci také se zátěžovými testy mostních konstrukcí na nové přeložce trati IV. koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. 

Parní lokomotiva Plzeň 475.111
close Na táborské vlakové nádraží v neděli 17. září přijela parní lokomotiva 475.111. info Zdroj: Deník/Lenka Pospíšilová zoom_in Na táborské vlakové nádraží v neděli 17. září přijela parní lokomotiva 475.111.Přetlak páry 16 bar
Roštová plocha 4,34 m²
Indikovaný výkon parního stroje 2 000 koní
Služební hmotnost
- lokomotiva 99,6 t
- tendr 69,0 t
Maximální rychlost 100 km/h
Minimální poloměr oblouku 150 m
Celková délka přes nárazníky, lokomotiva s tendrem 24 790 mm
Kapacita tendru – uhlí / voda 11,2 t / 32 m³