Podnikají a jejich práce se dočkala  uznání. Oblastní kancelář Milevsko Jihočeské hospodářské komory poprvé rozdávala ocenění pro nejlepší milevské podnikatele. Společností roku se stala firma ACOND, nejlepším živnostníkem je Eva Suchanová z květinářství Srdíčko a osobností roku dřevorubec Martin Komárek.

„Lidé hlasovali prostřednictvím lístků, které   pravidelně vycházely v městském zpravodaji a ze kterých komise vybrala vítěze," vysvětlila Marcela Kužníková, ředitelka Oblastní kanceláře Milevsko Jihočeské hospodářské komory.
V Milevsku například posuzovali, jaký má podnikatel přínos pro region, jeho kvalitu výrobků a služeb nebo dynamický rozvoj firmy.

Deník se všemi třemi oceněnými hovořil po slavnostním úterním vyhlášení.

Živnostník roku Eva Suchanová, květinářství Srdíčko


Co pro vás tohle ocenění znamená?

Jsem zaskočená, vůbec jsem to nečekala. Samozřejmě jsem za ocenění ráda. Podnikám  už jedenáct let. Vážím si toho, že si lidé mé práce všímají a líbí se jim. To je  to nejlepší ocenění,  které může být.

Proč jste vlastně začala podnikat zrovna v květinářství?
Jsem aranžérkou, hodně jsem se věnovala ručním pracím a malovala jsem. Ke květinářství je to už jen krůček.

Bylo těžké tady v Milevsku rozjet podnikání?
Bylo a teď je hodně těžké podnikat. Krize je znát, musíme se hodně snažit.


Společnost roku ACOND, reprezentována předsedou představenstva Jiřím Hanusem


Kam si vystavíte plaketu, kterou jste dneska převzal?

Vystavíme si ji do zasedací místnosti k ostatním cenám  z výstav.

Kolik jich už máte?
Je to určitě do dvaceti.

Na jaké místo řadíte tu dnešní?
Na jednu z předních.

Proč jste podle vás vyhráli zrovna vy?
Protože se snažíme chovat slušně, ať už k našim zákazníkům či partnerům. Platíme všem včas, nikomu nic nedlužíme . . .

Co vyrábíte?
Naší hlavní činností je výroba tepelných čerpadel.

Vyvážíte i do ciziny?
V tuhle chvíli se soustředíme na český trh, který je dostatečně velký na to, abychom se mohli realizovat.

Osobnost roku Martin Komárek, úspěšný reprezentant Timbersportu neboli sportovního dřevorubectví 


Sbíráte sportovní poháry, tak předpokládám, že tohle ocenění je pro vás v podnikatelské oblasti první.
Každopádně ano. Dívám se na něj spíše tak, že  se jedná o cenu, která se úplně netýká podnikání.  Snažím se kraji a potažmo hlavně České republice přinést pozitivní impulsy, to se mi zatím dařilo. Jsou to úspěchy na sportovní úrovni.  Snažím se i zužitkovat úspěchy, které přinášejí nějakou úroveň popularity, i na někoho jiného, tedy podporuji i spoustu charitativních akcí. Pořádám závody po celé České republice a vždycky se snažím v regionu konkrétně někomu pomoci  a zužitkovat to, že se lidé sejdou. Myslím, že komise, která tuto soutěž vyhodnocovala, tohle zohlednila.

Co považujete ve svém podnikání za nejdůležitější oblast?
Těžko říct. Podnikám jedenáct let. Největší efekt v současnosti představuje práce, kterou dostávám na mezinárodní úrovni, to znamená, že dělám exhibice po celé Evropě. Letos mám být například    v Rusku. Tahle práce, kterou pořád mám, je vztažená k tomu, jak se umisťuji na světových závodech. Hned k tomu je práce trenéra. Letos budu působit v sedmi státech Evropy na různých tréninkových kempech.
Dále je to práce organizátora závodů v České republice a také tréninků, kdy připravuji celou sérii závodů. Také dělám různé exhibice, věnuji se extrémnímu kácení odshora a s kolegou se snažíme dobře dělat prodej a servis zahradní a lesní techniky.  V to věřím do budoucna. Určitě mi to potvrdí spousta sportovců, že když se stane úraz, tak máte  v tu chvíli konec jakýmkoliv příjmům.

Projevila se v oblastech, které jste jmenoval, finanční krize?
Cítím působení médií a celosvětové nálady z obavy z budoucnosti. Myslím si, že je celkem uměle vytvořená. Lidé si rozmýšlejí, co budou kupovat, což by ještě tak pro nás nebyl problém. My jdeme spíše cestou, že sice děláme méně věcí, ale takové, které vydrží.

Co se týká sportovních aktivit, zájem je obrovský. Řekl bych, že za poslední tři roky nastal u Timbersportu ve světe boom.  Tam pokles nepociťují a zájem  o trenérskou práci a exhibice spíše roste.
V České republiky  jsme  v roce 2004 začínali jednou exhibicí za rok, v loňském roce jsme měli kolem 38 dnů, kdy byl někde v České republice k vidění Timbersport. Další plus je to, že se do exhibicí dokáží zapojit i další sportovci a tím podpořit nejen kvalitu sportu, ale i sami zúročit svoji dřinu.