„Při odkrývacích pracích jsme  sice objevili skutečnosti, které se musely do projektové dokumentace dopracovat, ale termín se snažíme dodržet," uvedl stavbyvedoucí společnosti Edikt Martin Tůma.

Překvapení bylo u neresteckého mostu podle něj v tom, jak byly vyskládané prostory nad pilíři. Protože je most kulturní památkou, konzultují každou změnu oproti zadání s památkáři. „Dohodli jsme se na kompromisu mezi udržitelností původního vzhledu a použití bezúdržbových nových konstrukcí. Stav původních konstrukcí jsme upravili a zakonzervovali," dodal Martin Tůma.

V současné době upravují nosný systém, kdy na kamenné klenby dělají železobetonové desky, které převezmou nosnou funkci za kámen, který zůstane jen jako skořápka, aby historická památka zůstala zachována.

Komplikovanější situaci však řeší u mostu za Čimelicemi. „Po odkrývacích pracích jsme zjistili, že konstrukce poprsních zdí je v horším stavu, než jak se předpokládalo. Museli jsme navýšit rozsah bouracích prací, nakonec z nosné konstrukce zbyly jen klenby, na které děláme novou železobetonovou desku," doplnil Martin Tůma.

Protože se přes tento v porovnání s neresteckým malý most silnice zvedá, dohodli se s investorem a se zástupci Správy a údržby silnic na zesílení kamenného obložení, které most kdysi zpevňovalo přibetonováním železobetonové stěny. „Po odkrytí jsme zjistili, že je kámen v celé délce násypu, který stabilizuje násypy v okolí mostu, zvětralý a nesoudržný, časem by mohlo docházet k sedání podkladních vrstev vozovky, a tím by mohly vzniknout problémy s nájezdem na most," upřesnil Martin Tůma.

Přesto mostu zachovají vzhled se skládanými klenbami a řádkového zdiva. „Most bude vypadat líp, řádkové zdivo v pilířích a opěrách s klenáky v klenbě vyniknou, protože vše ostatní bude omítkou sjednocené," uzavřel Martin Tůma.