Milevský odbor právních služeb, přestupků a kontroly čeká stěhování ze Sažinovy ulice na náměstí E. Beneše do budovy sousedící se starou radnicí. Plánované je na 15. března.

„Jedná se o jediný odbor, který sídlí ve dvou budovách městského úřadu. Jedna část je v Sažinově ulici a jedna v přízemí radnice na náměstí. Bude to přínos nejen pro chod úřadu, ale především pro lidi,“ uvedl místostarosta Michal Horek.

Podle tajemnice městského úřadu Vladimíry Štorkové se stěhování trochu posunulo, protože museli nechat udělat do nových prostor kancelářský nábytek na míru. Důvodem je fakt, že ještě před úřadem práce byla v budově restaurace, po které tu zbyla v místnostech spousta sloupů. Při stavebních úpravách se v některých případech podařilo, že sloupy příliš neruší, přesto je nutné jim nábytek přizpůsobit, aby byly prostory co nejlépe využité. Dodavatelem je milevská firma Hátle Interiéry.

V budově úřadu v Sažinově ulici se po přestěhování odboru právních služeb, přestupků a kontroly uvolní tři místnosti na odboru dopravy a živnostenském. Vladimíra Štorková dodala, že se teď zvažuje jejich nejlepší využití.

O rekonstrukci

Přízemí budovy, ve které sídlil úřad práce, je propojené se starou radnicí. Lidé sem budou moci chodit radničním vchodem z náměstí, ale také vchodem z parkoviště za úřadem. Ten už slouží pro sociální odbor, který je v prvním patře budovy.

Celková rekonstrukce přízemí si vyžádala kromě přestavby místností, také výměnu topení a elektroinstalací. "Po havárii, která tady nastala loni v létě, kdy celou budovou protekla voda a poškodila i rozvody elektřiny a světla, muselo být vše vyměněné. Rekonstrukcí jsme navíc zoptimalizovali vytápění v celé budově. Původně tu mělo každé patro vlastní kotel a vlastní okruh. Kotle byly za hranicí životnosti, musely se často opravovat a jejich revize byla také drahé," vysvětlila Vladimíra Štorková. Dodala, že nový systém vytápění je jednotný kaskádovitý a měl by přinést úspory energií.

K rekonstrukci došlo i v navazující části přízemí staré radnice, kde vznikly nové kanceláře pro tajemnici a druhé vedoucí odboru kanceláře úřadu Ivanu Peterkovou, kuchyňka pro celé přízemí a toalety.

Změny v milevském městském úřadě na náměstí začaly v roce 2017, kdy se předělávaly tři kanceláře v přízemí, ve kterých jsou dnes pokladní, správce poplatků a podatelna. Předtím tam byl archiv a ztráty nálezy. Když si lidé chtěli něco vyřídit, museli předtím do patra. "Snažili jsme se, aby bylo bezbariérové přízemí maximálně využitelné pro potřeby občanů. Podobně je tomu i v případě budovy, kde býval úřad práce," dodala Vladimíra Štorková.

Podle ní by si rekonstrukci zasloužila i stará budova radnice. Nutná je tu podle ní především výměna oken a vytápění. Ale by bylo by potřeba vylepšit i kanceláře a zázemí vedení města a sekretariátu.