Současnou podobu však začala vize nabírat až začátkem padesátých let, kdy už bylo rozhodnuto i o výstavbě vodního díla Orlík. Stavba začala v roce 1956 a trvala s přestávkami do roku 1967.
Žďákovský most, tehdy největší jednoobloukový ocelový most na světě, je pojmenovaný podle vesničky Žďákov, která ležela téměř pod ním.
Ocelovou konstrukci mostu smontovaly Hutní montáže Ostrava v letech 1963 až 1965. Původně se měla montovat nad nezatopeným územím, ale protože se výstavba přehrady urychlila a mostárny nestihly dodat mostní konstrukci ve zkrácené lhůtě, montovalo se nad vodou.
Žďákovský most, který spojuje kostelecký a orlický břeh, získal v roce 2001 cenu Most století v kategorii ocelových silničních mostů. Na zásadní rekonstrukci čekal most do června roku 2015, kdy zde byly zahájeny práce a trvaly až do října roku 2017.
Prostřednictvím archivních snímků můžete nahlédnout do doby jeho stavby.