„Zvlášť u některých předmětů je nenahraditelný kontakt tváří v tvář, online výuka není ono,“ zhodnotil Vojtěch Kajtman ze 4.B s tím, že to ale nyní bylo v mnoha směrech lepší než na jaře. „Už jsme věděli, do čeho jdeme a myslím, že to bylo snazší pro studenty i učitele. Na druhou stranu je to ale teď horší v tom, že se blíží maturita,“ doplnil student.

Na návrat do tříd se těšili i učitelé. „Mluvit několik hodin po sobě přes obrazovku, když nemáte ideální zpětnou vazbu, je velmi náročné. Učitelé podávají oceněníhodné výkony,“ chválí kolegy ředitel obchodní akademie Pavel Sekyrka.

Přiznává, že v případě čtvrtých ročníků panuje nervozita. „Není čas na žádné velké opakování, v dubnu začínají maturity,“ zmínil ředitel, ale vzápětí dodává, že v minulém školním roce, kdy studenti také přišli o část klasické výuky, dopadly maturity paradoxně ještě lépe než v roce předcházejícím. „Studenti měli velký strach, učili se a byli výborně připravení. Měli jsme jen jednoho žáka, který to nezvládl,“ poznamenal Pavel Sekyrka s tím, že maturity na obchodní akademii dopadají dlouhodobě dobře, běžně neprojdou jen dva tři žáci.

Studenti maturují z češtiny, ekonomiky, účetnictví a matematiky nebo cizího jazyka. Kromě toho mají praktickou část maturity.

Čtvrťáci museli odpískat také své maturitní plesy, nahradí si je na konci školního roku venkovní akcí.