Mezi obce, kterých se to nejvíc týká, patří Tálín. Ten dal už před časem souhlas k územnímu řízení. „Bylo tu okolo toho hodně emotivních jednání. Na jednu stranu vidím přínos v tom, že by se odklonila doprava. Na druhou stranu dojde k zásahu do přírody a občané, kteří bydlí nedaleko míst, kudy má obchvat vést, s tím nesouhlasí, mají z toho obavy a nelze se jim divit," shrnula starostka Tálína Jana Študentová.

Obec udělala průzkum mezi obyvateli, ze kterého vyšlo, že zhruba dvě třetiny lidí obchvat chtějí a zbylá jedna třetina ne. Jsou to hlavně lidé, kterých se obchvat nějak dotkne, a mladí, kteří chtějí stavět na plánovaných parcelách, které budou v blízkosti obchvatu," konstatovala starostka. Zastupitelé se řídili názorem většiny a dali souhlas k územnímu řízení.

Momentálně jsou práce především ve veřejnoprávní fázi. Stavba obchvatů závisí na rozhodnutí o dostavbě. „Stavebně se dělají pouze takzvaná místní opatření. Loni byl jedinou stavební akcí nový chodník od autobusového nádraží do ulice Havlíčkova v Týně nad Vltavou," informoval tiskový mluvčí Jaderné elektrárny Temelín Marek Sviták.

Začátkem března byla také zahájena stavba kruhového objezdu na komunikaci II/105, na křížení s komunikací Milevská v Týně nad Vltavou.