Nový projekt by měl vylepšit informační systémy v Milevsku. Radní dali zelenou projektu, který by měl usnadnit lidem komunikaci s městským úřadem a zároveň pomoci úředníkům. Celkové náklady se odhadují na 5,5 milionu korun.

Je tu navíc možnost získání dotace, která by zaplatila až devadesát procent nákladů. Podle starosty Ivana Radosty je to příležitost, jak obnovit a zmodernizovat počítačovou techniku a zajistit nové služby pro obyvatele. Jeho slova potvrdila i tajemnice městského úřadu Vladimíra Štorková. „Vybírali jsme jen to, co je pro chod úřadu potřeba. Navíc chceme vyjít vstříc lidem, kteří mají problémy kvůli zaměstnání si na úřadě vyřídit něco v úředních hodinách,“ dodala.

Díky dotaci z Integrovaného operačního programu by mohl úřad získat nový software a hardware včetně portálu rady a zastupitelstva, informační systém pro správní řízení, pro ekonomické záležitosti, vyvolávací systém, spisovou službu, software, který by umožňoval registrovanou a moderovanou diskuzi občanů nad tématy v milevském regionu a kde by také mohli hlasovat, ale třeba i pořízení nové elektronické desky a elektronické pokladny. „Jedná se například o to, že by lidé dostali přístupové kódy a pak by se mohli podívat na internetu, jak se vyřizuje jejich záležitost. Také bychom rádi umístili na budovy úřadu obdoby bankomatů, díky nimž by mohli lidé i po pracovní době zaplatit poplatky,“ nastínila tajemnice Vladimíra Štorková.

Připomněla i fakt, že se technologie neustále vyvíjejí. Například vyvolávací systémy na chodbách začínají být poruchové a odborníci je označili za zastaralé. Studii proveditelnosti projektu a další povinné přílohy pro město zpracuje firma EDU-PRO Consulting za téměř 186 tisíc korun včetně DPH. Pokud se podaří získat dotaci, zaplatí z toho město podíl třicet pět tisíc korun.