Nehrozí tak jeho uzavření kvůli špatnému stavu, což by pro obyvatele Kestřan a Zátaví znamenalo při cestě do Písku několikakilometrovou zajížďku. Písečtí však za dva roky, které si stavěli hlavu a nechtěli kraji umožnit opravu mostu, zaplatí. Kraj jim dal totiž na vybranou, přičemž u varianty, kterou město požadovalo – zachování původního vzhledu mostu – chce od města příspěvek na projekt i stavbu. Šest set tisíc korun na úpravu projektu a pak až deset milionů korun na stavbu.
„Rozhodněme srdcem. Podívejte se na tu betonovou hrůzu, kterou by tam kraj postavil. Deset milionů korun není malá částka, ale v tomto případě jsem pro to ji vydat," zdůraznil zastupitel Radek Boček (ČSSD). Většina kolegů mu dala za pravdu pokud se týká vzhledu nového mostu. Opozici i části koalice se však nelíbilo, že bude muset město na most přispět. „To mě rozčiluje, proč máme platit kraji na most, který převzal od státu," podotkl Miroslav Sládek (ODS). Jeho návrh, aby starosta města znovu jednal s krajem o podmínkách opravy ale neprošel. „Bylo by od nás nesolidní opět blokovat stavbu," poznamenal Ondřej Veselý. Město vlastní část pozemku, bez které nemůže kraj most opravit ani postavit nový.
„Stavba mostu byla připravena a k vydání stavebního povolení chyběl jediný doklad – souhlas města s převedením pozemku o výměře 40 m2 na Jihočeský kraj, což zastupitelstvo Písku neschválilo," zmínil Luboš Průcha z odboru krajského úřadu.