Na křižovatku, která umožní rozvoj další etapy průmyslové zóny, měl původně přispět kraj. „Měli jsme ústní příslib, který kraj nesplnil," podotkl starosta města Ondřej Veselý.

Proč budou Písečtí stavět křižovatku na rovném úseku silnice? „Napojí se tak Průmyslová ulice, která je v současné době slepá a slouží jen jako parkoviště kamionů. Upraví se i zastávky autobusů a kruhový objezd umožní napojení třetí etapy průmyslové zóny," vypočítal Ondřej Veselý.

Stavbu od roku 2007 komplikovaly požadavky dopravní policie. „Požadovali průjezdnou rychlost devadesát kilometrů v hodině, což by znamenalo křižovatku o průměru 44 metrů, ta by se tam ani nevešla. Po dvou letech jsme se dostali na sedmdesát kilometrů v hodině a průměr 25 metrů," vysvětlil manažer průmyslové zóny Petr Matoušek.

Křižovatka je v těsném sousedství pozemků Aisinu, který přislíbil zaplatit polovinu nákladů, maximálně však přispěje deseti miliony korun.

Písečtí se také rozhodli, že vybudují ve spolupráci s firmami Grosshauser a Lovato, které již spadají do III. etapy průmyslové zóny, kanalizaci a vodovod právě pro tuto etapu. Ta má 15 hektarů. „Naše pozemky tak budou pro kupce atraktivnější," řekl starosta.