Maminka s kočárkem sjíždí z chodníku do silnice
a vyráží v pruhu pro auta přes železniční přejezd. Stejně nebezpečnou cestu mezi auty
a kamiony podnikají děti školou povinné i důchodci. Přejít přes železniční přejezd, který odděluje část města v ulici Na Rozhledně, totiž jinak nejde. Už v příštím roce komplikované přecházení přejezdu 
u čerpací stanice Agip zmizí.

Po několikaměsíčním jednání totiž našly město a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) společnou řeč.

„Ještě nedávno se zdálo, že dohoda je v nedohlednu. 
O problému jsme věděli dlouho, upozorňoval na něj opakovaně i osadní výbor Hradiště. Úsek je pro část města důležitou spojkou s centrem," podotkl místostarosta města Josef Knot.

Písečtí problematické místo řeší skutečně už několik let. V roce 2008 úředníci zkoumali, jak by mohl být přechod železniční tratě pro chodce bezpečnější. „Specializovaná projekční kancelář nyní zpracovává studii, kterou zaplatí město. O financování vlastní stavby budeme jednat s Českými dráhami, případně se budeme ucházet o grant kraje," uvedl tehdy vedoucí odboru dopravy Městského úřadu Písek Michal Kovařík.

Písečtí měli plán i peníze na řešení situace už v roce 2010. Narazili však na nesoulad se správcem kolejí SŽDC v tom, kdo má vše zaplatit.

Město tvrdilo, že poslalo na SŽDC žádost o úpravu přejezdu už v květnu loňského roku a nikdo na ni nereagoval. „Ano, žádost máme, ale chybí formální náležitosti, nebyl připojen projekt ani souhlasy majitelů pozemků," reagoval loni na podzim mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Jednání o zabezpečení přejezdu se tak před půl rokem vrátila na začátek. Nyní konečně hlásí obě strany dohodu. „Přejezd by měl být osazen novým zabezpečovacím zařízením a zároveň rozšířen tak, aby jej mohli bezpečně přecházet i chodci. Realizace přestavby by se měla uskutečnit v prvním pololetí příštího roku. Podotýkám však, že k vybudování návazné infrastruktury, a to zejména chodníků, se zavázalo město," uvedl mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Illiaš.

„Jsem velmi rád, že se nám konečně podařilo najít společnou řeč. Správa železniční dopravní cesty zařadila projekt do plánu investic a zajistí u nás nové zabezpečovací zařízení," dodává Josef Knot.

O zbytek se postará město. „Tento přechod napojíme na současné chodníky po obou stranách trati. To znamená od zhruba půl metru od kolejí až do místa, kde končí stávající chodníky do centra a na Hradiště," doplňuje vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Písku Michal Kovařík.

Původní plány přitom s bezpečným chodníkem, který by vedl nad tratí, počítaly už při stavbě čtyřproudové silnice. Podle územního plánu by měl být dokončen most z města na Hradiště, který nyní končí před kolejemi a zahýbá na železniční přejezd.

První chodci si budou moci nový přechod přes přejezd u Hradiště vyzkoušet už příští rok