Zhruba v polovině března by se měly vrátit stroje na rozdělané mosty v Mirovicích. Loni v polovině května začala jejich rekonstrukce, která dosud šla podle plánu, jak potvrdil mluvčí jihočeského Ředitelství silnic a dálnic Adam Koloušek. Hotové jsou poloviny obou mostů, po kterých je v současné době vedena doprava. „Práce na zbývajících polovinách by se měly obnovit v březnu a zprovoznění celé stavby je v plánu na konec července,“ informoval mluvčí s tím, že omezení pro řidiče jedoucí po silnici I/19 se měnit nebude a provoz bude i nadále veden jedním jízdním pruhem kyvadlově.

Oprava se týká dvou mostů (ev. č. 19-024 a 19-025) na silnici I/19. Důvodem je technický stav, který si vyžádal rozsáhlé stavební úpravy. Mosty pro ŘSD opravuje společnost COLAS CZ za cenu 31,7 milionu korun bez DPH.

Na jaře začne také rekonstrukce Zvíkovského mostu přes řeku Vltavu, jak nedávno Deník informoval. Silnici II/121 mezi Milevskem a Čimelicemi to pro silniční dopravu zcela uzavře. V současné době se vybírá zhotovitel, jak potvrdila za Krajský úřad Jihočeského kraje mluvčí Hana Brožková. „Zahájení stavby se pravděpodobně posune z původně plánovaného března na duben,“ informovala s tím, že přesný termín vyplyne z chystaného jednání.

Zvíkovský most přes řeku Vltavu se bude opravovat.
Řidiči na trase Milevsko - Čimelice moc nevydechnou. Zvíkovský most čeká oprava

Předpokládaná doba opravy a s tím spojené uzavírky komunikace je 180 dní. Pokud jde o náklady, odhadují se na téměř 160 milionů korun včetně DPH. Objízdná trasa mezi obcemi Mirotice - Milevsko je navržena po komunikaci I/4 a I/19. Objízdná trasa mezi obcemi Zvíkovské Podhradí a Milevsko je navržena přes obce Záhoří a Bernartice.

Na letošní podzim je plánovaná oprava mostu na silnici I/19 v Božeticích. Jedná se o trasu mezi Táborem a Milevskem. Jak informoval Adam Koloušek, provedena bude výměna nefunkčních podpovrchových mostních závěrů za povrchové a oprava vozovkového souvrství včetně izolací v místě mostních závěrů. Předpokládaná doba realizace je září až říjen.

Asi nejrozsáhlejší oprava i nejnáročnější uzavírka se týká mostu u Protivína na silnici I/20. Ten se letos ale ještě dělat nezačne. Podle mluvčího ŘSD pokračuje příprava projektové dokumentace. „Předpokládáme, že stavba by měla být zahájena v roce 2025 nebo 2026,“ konstatoval Adam Koloušek.

Most u Protivína půjde k zemi a postaví se nový. Silnici I/20 čeká velký zásah.
Stavba mostu u Protivína se plánuje na dvě sezony. Starý se zbourá až druhý rok

Most, po kterém vede silnice I/20 spojující Písek a České Budějovice, je ve špatném stavu a musí se zbourat. Samotná stavba je pak plánovaná na dvě stavební sezony. To znamená, že v prvním roce budou práce probíhat převážně pod stávajícím mostem a samotná demolice mostu se uskuteční až během druhého roku stavby.

Na špatný technický stav mostu u Protivína se přišlo během průzkumů, které se začaly provádět na předpjatých konstrukcích po pádu dálničního mostu v italském Janově nebo lávky přes Vltavu v pražské Troji. Jak tehdy uvedla ředitelka jihočeského Ředitelství silnic a dálnic Vladimíra Hrušková, předpětí, které v konstrukci protivínského mostu je, je uvolněné a je třeba počítat s tím, že půjde celý k zemi.

Zásadní problém bude stavba znamenat pro dopravu. Neexistuje totiž vhodná objízdná trasa, a to především pro kamionovou dopravu. Komplikací bude také to, že pod mostem je zastavěné území. Kromě vlakového nádraží a kolejí jsou tady také domy či výrobní podnik.