Ve změnách rozpočtu se totiž objevila informace, že příjmová stránka z pokut se oproti původnímu předpokladu snižuje o půl milionu korun.

Proč tomu tak je, se ptal bývalý starosta Zdeněk Herout. „To znamená, že řidiči jezdí pomaleji, takže nevybíráme, dáváme nižší pokuty nebo jsme je nedokázali vybrat?" dotazoval se Zdeněk Herout.

Starosta Ivan Radosta jeho otázky doplnil svojí: „Nebo máme špatně udělanou smlouvu s firmou, která radar provozuje?"

Ivan Radosta se obrátil na Zdeňka Herouta, zda má věc rozebírat. Ten kývl. „Smlouva není v pořádku," vysvětlil současný starosta. Nelze totiž vtahovat soukromou firmu do záležitostí správního řízení. „Zákon jasně říká, z čeho se má platit firma, která radary provozuje. Nerad o tom mluvím, smlouva je špatně a my ji museli předělat," řekl s tím, že pokuty nevybírají, dokud to nebude v pořádku.

Město podle jeho slov už uzavřelo smlouvu novou, která by v nejbližších dnech měla vstoupit v platnost. Vedení města očekává, že do konce roku se tak rozpočet v této oblasti vylepší. Napomoci by tomu mohla i uzavírka Žďákovského mostu. Kvůli ní Velkou projíždí mnohem více vozidel.

Zdeněk Herout, za jehož vedení byla smlouva podepsána, měl ještě jednu poznámku. „Pokud byly pokuty v minulosti vybírány, jak jsem zaslechl, podle špatné smlouvy, to je budeme vracet?" ptal se.

Podle radního Miroslava Doubka to nehrozí. „Pokud pokutu respektujete při vybrání, tím končí veškeré možnosti opravných řízení," vysvětlil.

Ve Velké je radar už několik let, a to ve směru od Milevska, brzy tu začne fungovat radar v opačném směru.  Loni město na pokutách vybralo téměř 2,6 milionu korun. Letos od ledna do července to činilo jen 222 tisíc korun.