„Podle mě je jakýkoli přechod bezpečnější, než když tam žádný není. Přeci jen to upozorní řidiče, aby zpomalili. Teď budou děti od autobusu muset přebíhat silnici bez přechodu," namítá starosta Čimelic Vladimír Pánek.

Dopravní inženýr písecké policie Stanislav Grech s ním však nesouhlasí. „Pokud přechod nevyhovuje normám jako ten v Krsicích, je opravdu lepší, když tam není. Lidé ho často zneužívají a neberou ohled na auta, proto se na přechodech stává tolik nehod," vysvětluje.
Přechod v Krsicích odporuje normám hned z několika důvodů. Například vede přímo do autobusové zastávky. Řidič autobusu by tedy měl dostat pokutu za stání na zebře. Další věc je, že chybí návaznost na chodníky, přechod není osvětlen, není bezbariérový a je o několik metrů delší, než má být. „Co je však nejhorší, je, že je v místě přechodu přerušovaná středová čára, takže tady mohou řidiči předjíždět, a to je hodně nebezpečné," nastínil Grech.

Starosta Vladimír Pánek vnímá zrušení zebry jako podraz od dopravního inspektorátu. „Inspektorát už v loňském roce monitoroval situaci v Krsicích, ale za námi nikdo nepřišel, aby nám to oznámil. Vyhodnotili přechod jako nebezpečný a poslali to na kraj," říká starosta s tím, že když komunikaci v Krsicích frézovali, už neobnovili značení přechodu právě na popud dopravního inspektorátu.

I to ale Stanislav Grech vyvrací. „Jel jsem přes Krsice někdy v lednu, kdy už byl povrch silnice opravený a bylo obnovené vodorovné značení kromě přechodu. Teprve tehdy jsem dal upozornění na kraj, že situace tady není v pořádku," konstatuje.

Kdo tedy může za to, že po frézování silnice už se na ni zebra nevrátila? „Komunikace patří Ředitelství silnic a dálnic a to si pravděpodobně najalo firmu, která opravu udělala. Firma vzhledem ke  zkušenostem v oboru musela vědět, že přechod nevyhovuje normám, a proto ho za těchto podmínek neobnovila," míní komisař Stanislav Grech, který jako druhou možnost vedle zrušení navrhl předělání přechodu. „Musel by se tam udělat středový ostrůvek, osvětlení, návaznost na chodníky a přesunout autobusová zastávka," upřesňuje.

Starosta Čimelic Vladimír Pánek podle svých slov plánoval v blízké době zpracování projektů na nejdůležitější přechody, aby byly osvětlené a řádně označené. „Týkalo by se to i přechodu v Krsicích," říká.

Zrušení nebezpečných přechodů pro chodce není případ pouze Krsic. „Zrušili jsme například přechod v Drhovli na silnici 1. třídy a u Kučeře na silnici 2. třídy," informoval Stanislav Grech s tím, že přechod by neměl být na komunikaci, kde je povolená vyšší rychlost než 50 km/h.

Nyní se řeší také zrušení přechodu u ZVVZ v Milevsku. Přechody pro chodce většinou neodpovídají dnešním normám, jelikož se dělaly podle předpisů platných v minulosti.

Návrh opatření se týká zrušení vodorovného dopravního značení  (přechodu pro chodce) na silnici I/4 v Krsicích a v návaznosti na toto zrušení i odstranění stávajících svislých výstražných dopravních značek („Pozor, přechod pro chodce") a informativních dopravních značek.