„Zdálo se nám, že toto  kulaté výročí by bylo škoda jen tak přejít. Jméno Karla Stehlíka je v Milevsku i dnes stále pojmem a jeho obrazy visí v mnoha zdejších domácnostech," říká kurátorka výstavy Helena Pohořálková. „Také ve sbírkách Milevského muzea jsou jeho díla bohatě zastoupena," dodává.

Rodina Karla Stehlíka na výstavu zapůjčila mnoho zajímavých a zároveň málo známých prací.  „Chceme vystavit široký průřez umělcovou tvorbou, jak jen nám to výstavní prostory dovolí. Budou zde k vidění jeho krajiny, a to jak z okolí Milevska, tak i ze zahraničních cest. A nebudou chybět ani jeho proslulé kytice nebo třeba kresby milevských maškar," představuje  Helena Pohořálková, co lidé na výstavě uvidí.
„Zastoupeny budou také pohledy na samotné město Milevsko. Málokdo ví, že Karel Stehlík ve svém raném období maloval i kopie starých mistrů," doplňuje. V Milevsku budou k vidění kopie obrazů od Petra Pavla Rubense Paridův soud a  Klanění tří králů. Ty Rubens namaloval roku 1624. Kromě obrazů tu vystaví i celou řadu osobních památek na Karla Stehlíka.

V Milevském muzeu byla před dvěma lety k vidění výstava obrazů akademického malíře Jindřicha Stehlíka (1905 – 1991), který byl Karlův bratr. 

Čím se jejich tvorba lišila? „Obecně bych asi řekla, že zatímco malířský styl Jindřicha Stehlíka se v průběhu doby několikrát změnil, takže pro nezasvěceného by bylo možná dost těžké některé jeho obrazy identifikovat, Karel Stehlík si osvojil osobitý styl práce, který lze poznat už na první pohled a zůstal mu věrný po celý svůj život. Jedinou výjimkou jsou právě jen kopie starých mistrů," porovnává kurátorka výstavy Helena Pohořálková.

Vernisáž výstavy se koná příští týden v sobotu 12. května ve 14 hodin. Zájemci si obrazy Karla Stehlíka mohou prohlédnout až do 2. září.