Jste podle všeho dost aktivní člověk, přesto – budete nyní všechny své zájmy stíhat?
Vypadá to, že je toho hodně, ale není to tak hrozné. Když vezmu například přeštěnický festival, který spolupořádám, tak ten už má koncept jasně daný a funguje. Příští ročník máme z větší části vymyšlený, připravený, takže to není nic, čemu bych teď musel věnovat dlouhé hodiny.
Vaše spolupráce na tomto festivalu tedy pokračuje…

Ano, rozhodně. Nechci, aby to znělo jako klišé, ale je to opravdu má srdeční záležitost. Nevyčerpává mě to časově, psychicky ani fyzicky.

Jste aktivní muzikant. I u toho zůstanete?
Co se týče muziky, hraji celý život a i když je to z jedné strany časově náročné, z druhé strany je to pro mě příjemný relax. Zatím nemám pocit, že bych to v budoucnu neměl stíhat. Byl jsem vždycky zvyklý pracovat a neřešit, kolik hodin denně. Nemám to nastavené tak, že bych měl pracovat od osmi do čtyř. Jelikož je má práce zároveň i koníčkem, čas jí strávený neřeším.

S pořádáním kulturních akcí, a to nejen přeštěnického festivalu, máte bohaté zkušenosti, i když především v Milevsku. Je podle vás rozdíl dělat akce
v malém městě a v třicetitisícovém Písku?
Jestli je v tom rozdíl, tak to samozřejmě zjistím. Nechci ale říkat, že někde jsou diváci náročnější než jinde. Vnímám to spíš tak, že Milevsko i Písek se potýká se stejným problémem, a sice, že na alternativní záležitosti ve finále chodí jen určitá skupina lidí a je úplně jedno, jestli je to v Milevsku nebo v Písku.

Hlavní rozdíl vidím v tom, že Písek má úplně jiné možnosti. Je tady daleko víc prostor, kde se akce dají uskutečnit, je tady daleko víc obyvatel, v tom rozdíl je. V sestavování programu je to ale dost podobné, akorát můžeme pracovat s jinými čísly.

Změna formy centra kultury 
z o.p.s. na příspěvkovou organizaci byla v Písku spojena s velkou diskuzí. Vy jste do toho šel s tím, že budete ředitelem příspěvkové organizace, tak asi nemá smysl se ptát, která forma by vám vyhovovala víc, že?
Potíž je, že Písek neměl dlouhodobě vyjasněnou kulturní koncepci, proto jsme tam, kde jsme. Tím myslím, že se například zjistí, že jedna forma není vhodná, a vytváří se jiná.

Podle mého mají obě formy své výhody i nevýhody, teprve čas ukáže, zda to bylo správné rozhodnutí.

Z mého pohledu se město rozhodlo jít tímto směrem, protože chce zpřehlednit kulturní strategii Písku. Jestli se to však podaří, to se ukáže za rok za dva, je to trochu běh na dlouhou trať. Rozhodně mi ale nepřísluší hodnotit, která forma je lepší nebo horší. Jsem ředitelem příspěvkové organizace a to beru jako fakt.

Čím myslíte, že jste zaujal ve výběrovém řízení?
To je spíš otázka pro komisi, ale myslím, že tím, že jsem komunikativní a jsem schopen se s lidmi domluvit. Jsem flexibilní a zkušenosti z kultury mám, celý život jsem aktivní muzikant, kreslím, maluji, věnuji se grafice… Tak asi to všechno dohromady.

Někteří Písečáci by vám mohli vyčítat, že nejste místní. Co berete jako výhodu toho, že jste z Milevska a ne z Písku?
Výhodou je určitý odstup, který díky tomu mám. I když mám v Písku kamarády, dosud jsem nebyl vtažen do věcí, které se tady řešily, a to beru jako výhodu. Milevsko navíc není daleko. Druhá věc je, že do toho vstupuji s tím, že se nechci stresovat, beru to s klidem a hlavně jako velkou výzvu.

Výzvou bude určitě i pořádání městské slavnosti, která patří 
v Písku k největším akcím. Jaká je vaše vize, jak by měla slavnost v budoucnu vypadat?
V současné době pracuji na vizi, jak by měly slavnosti vypadat a zda by měly být zdarma. Příspěvek od města bude ale stejný, jako byl dosud, což by bylo na akci bez vstupného málo. Mám představu dalších sponzorů a tak podobně.

Chci udělat srovnání s Táborem, kde se řeší podobný problém, že koncept slavností není úplně ideální a je třeba ho změnit. Já si myslím, že lidé chtějí přijet do Písku 
a projít se městem, jenže my jim to znemožníme tím, že chceme vstupné. Pak to dopadá tak, že jdou návštěvníci cíleně na nějakou známou kapelu a na to se to zredukuje. Mám tedy představu, ale je to ještě otázkou diskuze.

Další oblíbenou akcí je Cipískoviště? Jak se vám líbí?
Přiznám se, že na Cipískovišti jsem nebyl, ale vím, o jakou jde akci, a vnímám ji jako povedenou. Sochy z písku jsou velice originální a pro Písek typické. Určitě by mělo být Cipískoviště jinou akcí než slavnosti, víc se zaměřit na děti. Myšlenka je to ale dobrá a my budeme přemýšlet, aby to bylo ještě lepší.

Máte v plánu upravovat ceník pronájmu kulturního domu na maturitní plesy?
Znám ceník současného centra kultury a neshledávám, že by tam bylo něco nestandardního nebo předraženého. Znám ceny ze Strakonic, z Milevska i z Tábora 
a pohybujeme se ve srovnatelných cenách. V Milevsku stojí kulturní dům kolem dvaceti tisíc, tady je základní sazba za všechny prostory něco přes třicet tisíc. Nevidím důvod, proč by se to mělo nějak zásadně měnit.

Chystáte v blízké době nějakou novinku?
Mám vymyšlený koncept, který bych rád zrealizoval, ale samozřejmě to bude také otázkou peněz. V Uhelně, která je součástí kulturního domu, by mohla vzniknout jakási zkušebna, kterou by mohla využívat veřejnost, 
a to jak mladí, tak starší muzikanti, kteří si chtějí zahrát a nemají kde zkoušet. Koncept je vymyšlený, teď to musíme zkalkulovat.

Uhelna by se potom dala využívat i na koncerty kapel, které by tam zkoušely a pak chtěly zahrát lidem. Ten prostor tam je a bohužel se nevyužívá, jen při maturitních plesech, což je málo.

Nápadů máte určitě daleko víc…
To ano a i díky tomu, že za mnou chodí lidé s nápady 
a bavíme se o tom, co je možné a co ne. Setkávám se s řediteli škol, organizátory akcí, měl jsem tady studenta z filmové školy, který přišel 
s nápady udělat divadelní scénu… Samozřejmě je to všechno o penězích, ale teď je šance to vyzkoušet, protože příští rok bude pilotní. Chci 
v budoucnu hodně spolupracovat s jinými píseckými zařízeními, organizacemi, školami a tak dále a chci, aby se centrum kultury vnímalo jako veřejný prostor, veřejná služba, na kterou město dává ze svého rozpočtu nějaký příspěvek. Mojí hlavní myšlenkou je spolupráce. Prostor tady je, proto bude centrum kultury otevřené, nikoli uzavřené a je třeba ho využívat.