Většina zastupitelů na čtvrtečním zasedání zvedla ruku pro navýšení úhrady prokazatelné ztráty z provozu MHD v letošním roce o 746 tisíc korun, o kterou požádal její dlouhodobý provozovatel ČSAD Autobusy České Budějovice. „Už v letošním roce tak společnost podpoříme celkovou částkou 7,2 milionu korun,“ upřesnil vedoucí odboru dopravy MÚ Písek Michal Kovařík.

Důvodem k žádosti o větší peníze bylo nařízení vlády o zvýšení mezd pro řidiče autobusů. „V našem konkrétním případě to představuje částku 746 tisíc korun,“ připomněl Karel Coufal, obchodní ředitel ČSAD Autobusy.

V diskuzi zazněly i připomínky některých zastupitelů k navrženému usnesení. Václav Gavlasz (ČSSD) navrhoval jiné zvýšení částky za jeden ujetý kilometr. Jiří Lejčar (KSČM) položil otázku, zda by se na řešení problému s minimální mzdou řidičů neměli vedle státu, krajů a měst podílet také dopravci. Rovněž Ondřeje Veselého (ČSSD) zajímalo, zda dopravce by nebyl schopen připlatit.

Luboš Průša (Jihočeši) připomněl, že služby obecně hospodářského zájmu, jako je i hromadná doprava, trh není schopen zaplatit. „Musí se jim dostat podpory. V Písku nebyla vypsána veřejná zakázka na MHD. Pokud chceme mít pocit dobrých hospodářů, mohli bychom připravit zadání pro veřejnou soutěž,“ myslí si radní Luboš Průša.

Autobusy českobudějovické společnosti najezdí v Písku v MHD ročně 283 tisíc kilometrů. Podle ohlasů mezi občany jsou s MHD vcelku spokojeni. „Protože jsme nechtěli omezovat počet linek ani spojů a zvyšování jízdného nepřichází v úvahu, rozhodli jsme se žádosti ČSAD Autobusy vyhovět. Osobně si myslím, že změna dopravce není aktuální,“ uvedl místostarosta Josef Knot (TOP 09).