Ivan Študlar, poradce hejtmana pro dopravu, odpovídal například na to, kolik provoz linky ročně stojí či proč by podle nich měla MHD v Milevsku smysl.

Proč Jihočeský kraj linku platí, když autobusy částečně jezdí po městě?
Kraj linku platí, protože zajíždí mimo město.  Tento stav je dán historicky. Společnost JIKORD (Jihočeský koordinátor dopravy) navrhuje, aby MHD na svém území v celém kraji hradila města,  jak je tomu mimo České Budějovice například  v Táboře, Písku či Jindřichově Hradci.  Šlo by o systémové řešení. Je to ovšem otázka politického rozhodnutí samosprávy kraje a měst, protože přesunem financování by se ulehčilo rozpočtu kraje, ale  narostly by  požadavky  na některé městské rozpočty.

Má v Milevsku podle vás MHD smysl?
Podle našeho názoru  má linka smysl z důvodu vzdálenosti  mezi centrem města –  sídlištěm – nádražím – průmyslovou zónou. Rozhodnutí o zřízení MHD, výběr dopravce a stanovení tarifních podmínek je výlučně v pravomoci samosprávy města.

Kolik peněz Jihočeský kraj vůbec vydává ročně na „městskou" linku v Milevsku?
Linku 360 050 Milevsko – Sepekov provozovanou společností ČSAD autobusy dotuje Jihočeský kraj částkou zhruba 550 tisíc  korun ročně. Nejedná se o klasickou městskou linku, obsluhuje, byť malým rozsahem spojů, obec Sepekov. Ještě v roce 2010 činila dotace o 100 tisíc korun více při nižším počtu  ujetých kilometrů o zhruba 1400. Snížení nákladů dopravce a tedy i dotačních potřeb je důsledkem nasazení malých autobusů a částečně využíváním spojů na zavolání.