Dlouhé roky museli řidiči na dálnici D3 u Tábora brzdit a srovnat se jen do jednoho pruhu v každém směru, místo obvyklých dvou. Důvodem byly spory státu s majiteli motocentra, které se nachází těsně u dálnice, šlo o pozemky a napojení motocentra na komunikační síť. Nakonec Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dosáhlo rozhodnutí o vyvlastnění a mohlo se pustit do dokončení dálnice.
Původně se předpokládalo, že práce, které začaly 21. června tohoto roku, skončí tak, aby se už na první srpnový víkend zahájil zkušební provoz. Dojde bohužel ke zdržení, ale jen o pár dnů. Otevírat by se mělo v týdnu. „V souvislosti s postupem stavby by měla být dálnice bez omezení průjezdná nejpozději 6. srpna,“ uvedl Adam Koloušek z tiskového oddělení ŘSD. Doplnil, že komunikace bude průjezdná bez omezení v režimu předčasného užívání. Zhotovitelem úseku dlouhého 460 metrů je firma Porr.
Kolony, které se u Tábora tvoří v dopravní špičce a nyní o prázdninách třeba ve víkendové dny, kdy se mění pobytové turnusy, by tedy měly zmizet.
Stát, respektive ŘSD, jako nový vlastník plánuje na své náklady následně demolici vyvlastněných objektů, tedy bývalého motocentra, pneuservisu a pozůstatků čerpací stanice.
Dobrou zprávou pro Táboráky je, že obchvat Tábora má udělenou trvalou výjimku a zůstane nadále nezpoplatněný.
V současnosti se na jihu Čech dokončuje D3 v úseku od Českých Budějovic po Dolní Třebonín. V různé fázi výstavby nebo příprav jsou i navazující úseky ke státní hranici s Rakouskem. A ještě letos by se měl otevírat na dálnici D4 úsek na Písecku, který dosud chyběl mezi jižními a středními Čechami.
Nejdéle se ohledně dálničního spojení mezi jižními Čechami a Prahou zřejmě bude čekat na středočeský úsek D3, který se zatím ještě nezačal stavět. Ale už postupně získává potřebná povolení.