Profesionální řidič František Milec 
z Písku tudy jezdí denně. „Uzavírku objíždím v obou směrech přes Paseky a Tálín, protože vykládám v Dolním Bukovsku. Je to pro mě tak dvacet minut a patnáct kilometrů navíc," podotkl František Milec.

Kilometry a minuty navíc podle něj ale nejsou ten největší problém. „Potkávat kamiony na úzkých cestách, kudy vede objížďka, není nic moc. A to nemluvím o tom, jaké to je zatížení pro tyto silnice i pro obyvatele daných obcí," doplnil řidič.

Na obou koncích Pasek jsou semafory, které řídí provoz kyvadlově. Obyvatel obce Jiří Vaněček potvrdil, že čekací doba je tady kolem deseti minut. „Kolem desáté jedenácté hodiny je to nejhorší, řekl bych. Není to pro nás příjemné, ale chápu, že se to udělat musí a není kudy jinudy auta hnát. Jen se bojím toho, že za tři měsíce nám tady kamiony zničí silnice," zmínil Jiří Vaněček.

Řízení dopravy semaforem je tady jediné možné řešení. „Kdyby tudy jezdily kamiony libovolně, tak bychom se tady z toho zbláznili," podotkl ještě před zahájením uzavírky starosta Pasek Václav Kostohryz.

Lidí, kteří cestují autobusem, se uzavírka téměř nedotkne. Zdržení bývá kolem deseti minut, maximálně pak dvacet. „Autobusy jezdí přes Vodňany. Žádné zastávky se uzavírka nedotkla, všechny jsou normálně obslouženy," konstatoval Karel Coufal, obchodní ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice.

Další etapa rekonstrukce obchvatu u Vodňan by měla trvat do 15. června. Jedná se 
o úsek mezi dvěma částmi, které se dělaly loni, tedy zbytek, který není hotový.

Tentokrát si na rozdíl od loňských částečných uzavírek oprava vyžádala uzavírku úplnou.

Rekonstrukce obchvatu 
u Vodňan má stát 162 milionů korun s tím, že 32 milionů stála loňská část a zbytek půjde na letošní.