„Je pravda, že jak jízda, tak i parkování v ostatních pěších zónách v centru města se postupem času v podstatě vymkly kontrole, takže je potřeba podmínky pro jízdu a parkování v těchto pěších zónách aktualizovat. Tak, aby byly jednoznačné, kontrolovatelné a vymahatelné," uvedl vedoucí odboru dopravy Michal Kovařík.

Nejhorší je situace v ulici Fráni Šrámka, kde by pěší zónu neznalý člověk ani netušil. Zkušenosti s tím má i písecká základní umělecká škola. „Už několik let píšu starostům, aby se s tím něco udělalo. Protože tu máme pěší zónu, není tu chodník. Jenže auta tu normálně parkují a další je pak musejí objíždět a dostávají se tak na velmi malou vzdálenost ke dveřím do školy. Minimálně třetině dětí a rodičů už se stalo, že ze školy vyšli přímo před auto. Naštěstí jsou děti klidné a disciplinované a nehoda se ještě nestala," zdůraznila ředitelka ZUŠ Písek Jindřiška Kudrlová.
„Jednou je to pěší zóna, tak by tam auta být neměla," souhlasí dvacetiletá studentka z Písku Simona Kubišová.

„Bohužel ulice Fráni Šrámka slouží lidem jako zkratka. Odbor dopravy nám zpracuje návrh, zda je vhodné například úplně zamezit vjezd nebo jinak nastavit pravidla. V některých lokalitách města asi přistoupíme k rezidenčnímu systému, kdy se bez karty, která jasně identifikuje, že majitel v oblasti bydlí, do ulice nikdo jiný nedostane. To se nebude týkat zásobování," doplnil starosta Ondřej Veselý.