AUTA NA KOLEJÍCH. Na nádraží v Ansbachu zastavila policie 85letou řidičku, která pomalu, ale odhodlaně mířila po kolejích k prvnímu nástupišti. Dáma jim řekla, že „trošku zabloudila" při hledání obchodu s koberci…
Další seniorka takto dojela předevčírem v podvečer na Západní nádraží v Linci. Podle hasičů nejspíš v mlze sjela ze silnice u Wegscheidu na koleje a jela po nich asi 200 metrů. Strojvedoucí protijedoucího vlaku ji zpozoroval včas a zabrzdil. Trať byla hodinu uzavřena, než se hasičům podařilo auto z kolejnic vyprostit.
USNULA V KABINCE. Podnapilá 31letá paní si v obchodním domě v Augsburgu dala šlofíka v kabince pro převlékání. Když se probudila, byl market uzavřen. Třásla dveřmi tak, že spustila alarm. Policie pak vyrozuměla bezpečnostní službu, která dámu vysvobodila.
Ilustrační foto.O PRÁZDNINÁCH DO ŠKOLY. V Landshutu stál šestiletý žáček osamělý před zavřenými dveřmi své základní školy, tam ho rodiče poslali. Nevěděl si rady, co dál, až ho našla policie. Vypátrala, kde bydlí, a dovezla ho domů. Jeho rodiče očividně nevěděli, že jsou právě letnicové prázdniny…
VYHNÁN Z AUTA PSEM. V pátek informovala policie ve Viechtachu (okres Regen) o řidiči, který se nechal vyhnat z vlastního auta cizím psem. Na Štědrý večer kolem 17.30 si muž na ulici povšimnul psíka bez pána a zastavil, aby se o něj postaral. Zvíře ho oběhlo a podle policie „auto zabavilo". S vyceněnými zuby dalo řidiči jasně najevo, že v jeho vozidle už nemá co dělat. Muži nezbylo než alarmovat policii a té se posléze přece jen podařilo čtyřnohého okupanta z auta dostat. Krátce nato šelmu předala majiteli, který už ji hledal.
ABY NAHRÁL PĚKNÝ RÁMUS. Tunelem v Mnichově projelo v neděli auto rychlostí téměř 140 km/h. Videozařízením mobilizovaná policie řidiče pronásledovala a naměřila mu 136 km/h místo povolené padesátky. 57letý šofér svůj přečin odůvodnil tím, že jeho syn na sedadle spolujezdce si chtěl nahrát na mobil zvuk vytunovaného sportovního auta… Řidiče nyní čeká tříměsíční zákaz řízení a pokuta 1360 eur.

Ušetřili sůl

V Linci vysypali v letošní zimě na ulice zatím jen 82 tun soli, o 63 tun (44 %) méně než v minulém roce, který byl v dlouhodobém porovnání rovněž velice úsporný – například v roce 2012 údržba silnic spotřebovala do 28. prosince už 1150 tun soli a 300 tun drti. V sezoně je k ošetření 590 kilometrů silnic a 200 kilometrů cyklostezek v Linci průměrně třeba 2000 až 4500 tun soli. Protože řada komunikací je víceproudových, je k jednomu úklidu celého města třeba najet celkem asi 1300 kilometrů. Nasazováno je až 56 vozidel. Správa dále pečuje o schůdnost 70 schodišť. Úklid chodníků je v Rakousku starostí majitelů nemovitostí. Pokud slouží veřejnosti, musí z nich vlastníci od 6 do 22 hodin odklízet sníh a zmrazky a sypat je.

Rekord hromadné dopravy

Linky městské dopravní společnosti Linz AG letos zaznamenaly nový rekord – k pondělku přepravily 107,86 milionu cestujících, o jedno procento víc než loni, píší OÖN. Denně jimi jezdí na 165 000 pasažérů. Za rok tramvaje a autobusy společnosti najely kolem 8,5 milionu kilometrů, tedy 22krát ze Země na Měsíc.

Bad Ischl uhájil svou veteránku.Zachránili si mašinku

V říjnu 1989 vypuklo v Bad Ischlu malé „lidové povstání" proti chystanému odvozu poslední garnitury lokálky Solné komory, jejíž provoz byl zastaven v roce 1957. Technické muzeum ve Vídni jako vlastník chtělo „veterána" do hlavního města. Desítky občanů Bad Ischlu tehdy vlastními těly bránily těžké technice, která měla mašinku naložit, připomínají OÖN.
Strany dohodly kompromis, parní lokomotiva byla dopravena jen do sousedního Mondsee a Bad Ischl dostal zapůjčenu srovnatelnou lokomotivu, za niž byly připojeny historické vagony. S umístěním soupravy vedle spolkové silnice ale experti muzea nebyli spokojeni a před dvěma roky pokus vlak „unést" zopakovali.
Nakonec byl opět vyjednán kompromis, s nímž by prý mohli být veskrze spokojeni i milovníci historické železnice v městečku. „Republika lokomotivu městu věnuje a uvolní ji ze seznamu památek. Na oplátku se město zavázalo vláček nejméně 50 let nechat přístupný veřejnosti," popisují OÖN. Podle starosty Hannese Heideho nyní budou hledat pro exponát důstojnější místo.

Dvě miliardy e-pozdravů

Pozdravy šly smartphony.Podle propočtu dodavatele energie Eon bylo o silvestrovské noci v Německu rozesláno více než dvě miliardy novoročních pozdravů, zaznamenala PNP. Při tom, měřeno spotřebou akumulátoru smartphonu nejmladší generace, „propálili" občané celkem elektřinu za pouhých 4000 eur. Je to daleko méně, než si veřejnost myslí – 69 procent dotazovaných odhadovalo „spotřebu" za novoroční vzkazy na více než 10 000 eur, téměř každý třetí dokonce na víc než 50 000. Eon vychází z toho, že nabíjení akumulátoru průměrného smartphonu přijde za celý rok na méně než dvě eura. K úplnému vybití by bylo třeba odeslat přes Whats App asi 1600 zpráv.

Návrat starých značek

Po územní reformě byly v Německu zrušeny staré poznávací značky v kombinacích písmen podle okresů a měst. Od konce roku 2012 mohou jednotlivé spolkové země znovu žádat o povolení starých čísel, čehož už využilo dvanáct ze šestnácti zemí. „S návratem ,důvěrně´ známých značek chce mnoho obcí posílit regionální identitu," píše PNP. Znovu tak bylo dosud povoleno 295 někdejších SPZ, z toho pětina v Bavorsku. Reaktivováno tam bylo 61 starých zkratek.
Některé, dnes tedy opět „regulérní", značky skutečně vyžadují místní znalost starých časů. Jsou totiž mezi nimi například WÜM pro Cham, WUR pro Lipsko-okres, WOS pro Freyung-Grafenau, OCH pro Würzburg, ROT pro Ansbach a podobně…

„Na pokladnu" čekají déle

Pacienti tzv. „na pokladnu" musejí v Bavorsku čekat na termín u odborného lékaře průměrně o 23 dnů déle než privátně pojištění, píše PNP. V průzkumu iniciovaném Doris Wagnerovou, mnichovskou poslankyní Bundestagu za Svazek 90/Zelení, bylo telefonicky osloveno se žádostí o termín 350 praxí v celém Bavorsku.
Ukázalo se, že dostat časově blízký termín je pro pacienty všeobecné pojišťovny obzvlášť těžké ve strukturálně slabších oblastech. V Allgäu „veřejní pojištěnci" čekají průměrně 33 dnů, v Mnichově 23, což je i bavorský průměr. V oblasti Pasova to je 27 dnů, o 19 víc než u privátních pacientů.