Nebude trvat dlouho a auta by měla vyjet na všechny nové úseky dálnice D3 na jihu Čech. Podle ŘSD stále platí, že všechny tři momentálně budované úseky dálnice D3, tj. obchvat Budějovic z Úsilného do Hodějovic a úseky z Hodějovic do Třebonína a z Třebonína do Kaplice-nádraží, by měly být zprovozněny do konce příštího roku.

Jak to na konci léta vypadalo na staveništi úseku D3 mezi Hodějovicemi a Třebonínem.
Tudy za rok pofrčíme na Prahu. Podívejte se na stavbu D3 z ptačí perspektivy

Až k rakouské hranici, na hraniční přechod v Dolním Dvořišti, by měla být dé trojka dovedena do roku 2026. Zhruba v roce 2030 by pak mohlo být hotovo všech 170 kilometrů dálnice D3, která spojí jižní Čechy a Prahu a zároveň usnadní tranzit směrem do Rakouska.

Jako poslední část obchvatu kolem Budějovic by měl být dokončen tunel Pohůrka. Ten je vůbec nejnižším bodem trasy D3 na celém úseku ze středních Čech až k rakouské hranici. Staví se místo původně uvažované estakády nad Dobrovodským potokem.

Co se úseku D3 z Kaplice-nádraží do Nažidel týká, už byly podány čtyři nabídky od potenciálních zhotovitelů v cenovém rozmezí od 4,29 do 6,27 mld. Kč (bez DPH). „Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení,“ doplnil mluvčí ŘSD Adam Koloušek. Pro úsek z Nažidel do Dolního Dvořiště bylo podáno pět nabídek a hodnotící komise v současné době prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení.

O kus blíže realitě je i stavba přivaděče z D3 do Českého Krumlova, včetně obchvatů Prostředních Svinců a Horního Třebonína. ŘSD v říjnu vyhlásilo výběrové řízení na zhotovitele.

Zdroj: Se svolením ŘSD

Stavba nového úseku I/39 a části II/155 by měla vyjít na necelou půl miliardu. Podle mluvčího ŘSD Adama Kolouška soutěž na výběr stavební firmy potrvá do konce prosince. „Pokud půjde všechno tak, jak má, stavba by měla vypuknout během příštího roku. Přesné datum ale ještě nejsme schopni stanovit,“ vysvětlil.