Své zkušenosti s tím mají zejména starší lidé, kteří už se nemohou naplno pohybovat, jedním z nich je například Karel Brajt ze Suchého Vrbného. „Vidíte to sám. Chodím o holi a jen kus za polovinou přechodu padla autům zelená. Je to nastavené jen pro zdravé lidi, kteří jdou rychle nebo mohou popoběhnout,“ upozornil na situaci, která se pravidelně opakuje v Mánesově ulici u křižovatky u lávky. 

Na Mánesově to není jediné problematické místo, další je i u křižovatky s Lidickou. Stačí, aby pak řidič sledoval pouze své semafory, přehlédl chodce a neštěstí na sebe nenechá čekat. Vše by mohlo vyřešit prodloužení intervalů pro chodce na úkor řidičů. To se ale ukazuje jako značný problém. Nicméně možnosti, jak na tyto potíže upozornit, existují. Nejjednodušší je obrátit se na magistrát. 

Pokud se někdo cítí na přechodu ohrožen a vidí, že nestihne přejít do doby, než padne řidičům aut zelená, může se obrátit na magistrát města. Podle mluvčí radnice Jitky Welzlové by se takovými případy následně zabývala správa veřejných statků. 

„Není přitom nutné chodit přímo na magistrát, i když i to je samozřejmě možné, lze také zavolat nebo poslat připomínku prostřednictvím internetových stránek města,“ vyjmenovala další možnosti.

Běh na dlouhou trať
Samozřejmě se dotyčný ihned nedočká nápravy. Podle Welzlové je následně nutné zjistit, zdali se jedná skutečně o objektivní námitku, a to prostřednictvím průzkumu přímo na místě. Případná úprava jedné světelné signalizace může narušit i návaznost okolních semaforů. Pokud by se tedy měly intervaly upravovat, bude to zřejmě trvat týdny, možná měsíce od podání upozornění.

Deník se vypravil do ulic 
a testoval i některá další místa. Velmi krátké intervaly jsou také například u křižovatky ulic Rudolfovská a Nádražní 
a na dalších frekventovaných křižovatkách.

Podle Milana Bajcury, jihočeského policejního mluvčího, by měl mít chodec dostatek času, aby stihl bezpečně přejít. „Pokud to není možné, řešení situace má na starosti magistrát potažmo správce světelné signalizace,“ dodal Bajcura.
Tím je v Budějovicích společnost Swarco Traffic, kterou v jihočeské metropoli zastupuje Radek Terber.
„Ve chvíli, kdy člověk vstoupí na zelenou do vozovky, by měl mít dost času na to, aby přešel, i když už padne červená,“ řekl. Prodloužit interval pro zelenou je prý složité, jelikož pak do vozovky vstupují další a další chodci. Podle pěších by ale stačilo to, aby zůstala červená déle pro řidiče, aby stihli bezpečně přejít.

I taková změna má však podle Terbera svá úskalí. „Uvedené problematické lokality mají jedno společné. Všechny jsou výrazně zatížené automobilovou dopravou. Na Mánesově může i malé prodloužení intervalů ještě více zahustit provoz, přitom už dnes jsou zde často kolony,“ vysvětlil.
Navíc upozornil na to, že o případné změně může rozhodnout až dopravní inženýr či projektant magistrátu, který by prodloužení intervalů na základě průzkumu povolil.

Nicméně třeba u křižovatky ulic Mánesova a Lidická by se situace mohla do budoucna zlepšit. Existuje záměr na rekonstrukci tohoto místa, kdy by například na přechodech vznikly bezpečnostní ostrůvky a podobně.