Jak to mají obyvatelé krajského města, jsme se dotázali některých z nich. „Dávám přednost zachovalé ojetině,“ jednoznačně odpověděl Radek Gális. „Mám totiž kamaráda prodávajícího nové vozy, který říká, že jakmile vůz opustí prodejnu, jeho cena se snižuje o čtvrtinu. Od švagra zase vím, že pokud prodejce nelže a nestahuje tachometr, je auto při ujetí 80 až 100 tisíc kilometrů v bezproblémovém stavu.“

Petr Kalina je jiného názoru: „Preferuji nový vůz, protože když koupíte ojetý, vyjde to skoro stejně. Musíte víc věcí vyměnit, více servisovat. Člověk se snaží za co nejméně peněz ujet komfortně co nejvíce kilometrů. A to je, myslím, u nového auta lepší. Ale také jsem měl ojetý vůz, když jsem neměl na nový,“ zavzpomínal Petr Kalina.

Jana Miholová kromě financí řeší i jiný aspekt. „Mám další starší clio a jsem ráda. Když ho sem tam ťuknu, nestojí aspoň oprava majlant. K dostání jsou i použité autodíly, takže při nějakém maléru to zvládnu.“

V Jihočeském kraji kupují lidé nejčastěji starší octavie, fabie, focusy, passaty či golfy. V barvách vede černá na Českokrumlovsku, Písecku a Strakonicku, stříbrná frčí na Prachaticku a Táborsku, modrá na Jindřichohradecku a v krajském městě je na čtyřech kolech oblíbená šedá.

Průměrný věk vozidel, která si na jihu pořizujeme, je 13 let, což je u káry už pokročilý věk. Při koupi postaršího auťáku je radno například prověřit ho v databázi Ministerstva vnitra, zvednout ho a pořádně zkontrolovat zespoda. Mít na mysli, že důležitý je technický stav, ne najeté kilometry.