Rekonstrukce autobusového nádraží se ale dostala do skluzu. Stavební firma bude muset přidat na tempu, a tak si celou plochu radši zabere pro sebe, aby neohrozila cestující. Od 8. října do 8. prosince bude nádraží pro cestující zavřené, stěhuje se do provizoria na zastávce na Špičáku. Manévry si na starost bere dodavatel stavby, STRABAG a. s.
„Po tuto dobu bude na trase autobusové nádraží – Špičák fungovat pro cestující bezplatná doprava,“ dodává mluvčí města Petra Nestávalová.

„Na Špičáku vzniknou další čtyři sdružené zastávky s celkovou kapacitou dvanácti autobusů, přesune se sem informační kancelář dopravců a přes Chvalšinskou ulici na silnici I/39 povede dočasný přechod pro chodce,“ vyjmenovává opatření Edita Novotná, tisková mluvčí firmy STRABAG a.s. „Vše bude doplněno informačním systémem a zároveň bude zajištěna náhradní autobusová doprava na trase Špičák – nemocnice – městský úřad.“

Na Špičáku budou kvůli zvýšenému provozu také déle fungovat veřejné záchody.

„Dobu, po kterou bude plocha autobusového nádraží uzavřena, současně využije Českokrumlovský rozvojový fond k úpravám stávající nádražní budovy,“ dodává mluvčí města Petra Nestávalová. „Částečně bude vyměněno zasklení haly, dojde k úpravám elektroinstalace a vytápění objektu. Budou pořízeny nové lavice, koše a nápojové automaty. V neposlední řadě budou v hale osazeny digitální informační tabule.“

Od 9. prosince tak cestují začnou využívat kryté zastávky zbrusu nového moderního dopravního terminálu.

Dotace v ohrožení
Oprava nádraží pod taktovkou Českokrumlovského rozvojového fondu (ČKRF, jedné ze tří městských obchodních společností, těmi dalšími jsou Lesy Český Krumlov s. r. o. a Služby města Český Krumlov s. r. o.) vyjde na 72 milionů korun. ČKRF získal dotaci ve výši 42 milionů. Aby ji dostal, je třeba pozemky pod nádražím kvůli změnám v podmínkách udělení dotace pod nádražím převést z majetku města na ČKRF (což mají schválit noví zastupitelé) a je třeba, kvůli dotačním podmínkám, rekonstrukci dokončit včas, tj. do konce roku 2018.