Hned první den zkušebního provozu objevili řidiči problematická místa úseku. Na dvou místech je totiž průjezd poblíž autobusových zastávek a křižovatek omezen na rychlost 50 kilometrů v hodině. Ivana Schwarzová, ze Správy a údržby silnic Jihočeského kraje, která byla zadavatelem rekonstrukce, uvedla, že omezení rychlosti bylo od začátku plánované. Má prý přispět k větší bezpečnosti u autobusových zastávek. "Dopravní značení je tam správně. Splňuje to normy a snížení rychlosti je správné kvůli bezpečnosti. Bylo to naplánováno v původním projektu. Jsme si vědomi toho, že tam řidiči budou chtít jezdit rychleji, ale věřím, že to tam takto zůstane." 

S řešením zastávek a dopravního značení nesouhlasí policie. „V původním projektu toto dopravní značení není zaneseno. Přímo k rekonstrukci silnice II/145 jsme měli už v květnu 2016 více výhrad. Upozorňovali jsme i na nevyřešené trasy pro pěší u zastávek,“ řekl policejní mluvčí Jiří Matzner. „Nyní, 10. listopadu, kontrolní šetření Dopravního inspektorátu zjistilo, že zastávky autobusů jsou realizovány v rozporu s požadavky vyhlášky č. 398/209 a ČSN 736425-1. A ze zkušenosti víme, že značky snižující zde rychlost k bezpečnosti nepřispějí,“ dodal policejní mluvčí.

Za zhotovitelskou firmu Eurovia se k problému vyjádřila tisková mluvčí Iveta Štočková: "Dopravní značení jsme dělali podle schváleného projektu, který jsme dostali od investora a schvaluje ho policie. Rychlost je snížená u zastávek kvůli větší bezpečnosti."

Sporné téma budeme sledovat, zaměříme se i na to, jestli neobvyklé značení na místě zůstane.

Rychlostní omezení na silnici z Češnovic do Němčic. Foto u odbočky na Tupesy ve směru na České Budějovice.