Smlouva na výměnu ventilátoru kouřových spalin v hodnotě několika desítek milionů korun byla se společností ČEZ Energetické služby podepsána v květnu. Ukončena musí být ještě letos, neboť už na začátek roku 2014 se plánuje jeho zkušební provoz.
„Naši technici byli postaveni před složitý úkol plně nahradit technické parametry původního ventilátoru a přitom dodržet jeho rozměry, aby se stavební úpravy omezily na minimum," říká obchodní ředitelka ZVVZ Machinery Radka Čapková. Součástí jednostupňového axiálního přetlakového ventilátoru s pevnými lopatkami oběžného kola je elektromotor s regulací pomocí frekvenčního měniče. Ventilátor v elektrárně slouží k odtahu kouře a zároveň i pro technologii odsíření.
„Průmyslové ventilátory
v naší strategii představují jeden z klíčových produktů. Nyní se připravujeme na instalaci moderního obráběcího centra za desítky milionů, které výrobu ventilátorů dál zdokonalí," říká generální ředitel holdingu ZVVZ Group Miloslav Mácha.
Výrobní společnost ZVVZ MACHINERY nyní dokončuje i dodávku posledních z celkem 118 ventilátorů do pražského silničního tunelu Blanka a připravuje výrobu nového jednostupňového axiálního ventilátoru s průměrem oběžného kola 4120 mm pro aerodynamický tunel Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu v Praze – Letňanech. Tato nová zakázka v hodnotě několika milionů korun má být dokončena v prvním pololetí 2014. Hlavní komponenty ventilátoru budou ale dodány ještě do konce letošního roku.
Nový typ ventilátoru firma připravila i pro větrání metra. Bude použit v Praze na prodloužené trase A do Motola. Podle harmonogramu zde technologické dodávky vzduchotechniky začnou koncem roku, hlavní část pak připadne na rok 2014.
Holding ZVVZ Group loni
s 860 zaměstnanci zvýšil konsolidované tržby na 1,766 miliardy korun.