Zatímco daňovou reformu, o které přednášel Martin Jareš z ministerstva financí, podnikatelé na Písecku neovlivní, cestovní ruch mohou ovlivnit velmi výrazně.

Kromě jiných hovořil o tomto druhu podnikání Petr Kratochvíl z Czech Tourismu Praha.

„Máme zemi plnou památek, ale neumíme je prodat. Zčásti je to způsobeno také tím, že podnikatelské subjekty dostatečně nespolupracují, což má za následek nedostatečné služby a zmenšení zájmu turistů,“ řekl mimo jiné Kratochvíl.

Hovořil rovněž o nutnosti představovat celé turistické oblasti jako výjimečná území odlišná od okolních.

„Ke škodě věci je konflikt zájmů podnikatelů v turistickém ruchu, kdy každý představuje určitý produkt sám za sebe. Na trhu jsou pak stovky propagačních materiálů, které stejně nikdo ani nestačí přečíst. To jsou vyhozené prostředky. Krásno lze prodat jako každé jiné zboží a právě v tom by měly pomoci již zmíněné oblasti cestovního ruchu. Představovat by je měl balíček nabídek, který turistům říká, co v té které oblasti mohou dělat a co si odvezou za zážitky. Veliké plus vidím v propagaci takových oblastí přes internet. Živý obraz je mnohem silnější než tiskoviny,“ řekl dále Petr Kratochvíl.

Součástí fóra pak bylo opakované vyhlášení dalšího kola soutěže Živnostník a firma Písecka za rok 2007.