V roce 2003 čtyři a půl tisíce cyklistů, v roce 2007 více než dvacet tisíc a loni už šestačtyřicet tisíc. Řeč je o počtech cyklistů, kteří již využili služeb systému Cyklotrans.

Ten letos zahajuje již šestý rok služby milovníkům cyklistiky. A je velice populární.

„Tradičně jsou nejvíce v oblibě linky na Kvildu, a to červená a modrá. A pak je také hodně žádaná zelená linka, kterou jsme letos prodloužili až do Znojma,“ řekl včera k Cyklotransu koordinátor dopravního systému Vladimír Votřel z Nadace Jihočeské cyklostezky (NJC).

Kromě toho, že NJC vozí cykloturisty za výlety autobusy, tak si také všímá, které trasy a lokality kolaři využívají nejvíce.

„Určitě se nejvíce jezdí na stezce mezi Budějovicemi a Hlubokou, kde je ta pravá cyklostezka. Ale potom je hodně využívána Šumava, oblast Schwarzenberského kanálu, Nové Pece a celého Lipenska,“ doplnil Votřel.


„Lidé už také objevují Novohradské hory, oblast Slavonic, Českou Kanadu a podobně. Víme ale, že málo cyklistů využívá lokalit okolo přehrady Orlík. Dalo by se říci, že nejvyužívanější je jižní oblast jižních Čech,“ zdůraznil.

Speciální cyklobusy si pochvalují hlavně kolaři.

„Autobusu jsme využili hlavně proto, že jsme chtěli dojet na kolech zase zpátky do Budějovic. Vyrazili jsme na Třeboňsko, tam je to rovinaté, a děti trasu také zvládly v pohodě. Takže mohu jenom doporučit,“ pochvaluje si systém Cyklotrans pětatřicetiletý milovník cyklistiky Mojmír Havlata.

NJC teď pracuje na tom, aby kolaři využívající Cyklotrans zůstávali na výletech přes noc a domů se vraceli až druhý den.

„Na červené a modré lince se lidé převážně vracejí ten samý den domů. To víme ze statistik, které si děláme. Ale trošku nám lidé setrvávají jeden a více dnů na zelené lince, která právě jezdí na jižní Moravu. Také k tomu je i my směřujeme,“ upozornil Votřel s tím, že do budoucna by měl podobný systém zavést i Jihomoravský kraj a do jižních Čech by zase na oplátku vozil své turisty.