Příznivci motorismu měli o víkendu pravé žně. Zatímco na Hradišti v Písku se jelo mistrovství republiky v motokárách, u Oldřichova se jel druhý závod letošního seriálu Truck trial 2008. Patronem závodu byl jihočeský senátor Pavel Eybert, který tvrdil, že se nejvíce těší na jihočeské posádky.

Truck trial jsou závody nákladních aut v terénu, které kladou důraz na jezdecké umění. Nákladní auta různých kategorií mají za úkol projet vytyčenou trasu a přitom nasbírat co možná nejméně trestných bodů.

Bloudění

Ti, kteří se vydali na závodiště umístěné v bývalém vojenském prostoru, po hlavním čtyřproudu na Prahu, mají vyhráno. Zde bylo vše dobře značené.
Smůlu máme ovšem my, kteří jsme vycházeli z toho, že přijedeme–li do Oldřichova, budou nás dále jistě navádět směrové tabule. Nenaváděly.

V sobotu kolem jedné hodiny odpoledne tu totiž žádné nebyly, a tak s dalšími řidiči bezradně kroužíme trati na dosah, a přesto tak vzdálené. Po telefonátu s organizátory a navedení k výpadovce na Prahu se zdá najednou nalezení cesty velmi snadné.

„Letos jsme tady poprvé. Loni jsme sem chtěli jet také, ale nevyšlo nám to. Vůbec jsme to vloni totiž nenašli. Dneska jsme raději jeli s kamarádem, který tu už byl, a ten nás navedl,“ říká Lukáš Kromberger ze Strakonic, který si právě u stolu pod širým nebem dopřává s kamarády pořádnou porci opékaného čuníka.

Nákladný sport


„Přípravy na závod nám trvají asi tak týden. Musí si připravit prostory pro depo a celkové zázemí pro závodníky a jejich týmy. Z toho čtyři dny pracujeme na trati a vymýšlíme, kam se postaví tyčky, aby to bylo co možná nejsložitější,“ vysvětluje nám v nedalekém stanu pořadatelů Jana Fickertová, ředitelka závodu.

Podle jejích slov se organizátoři při vymezování trati snaží současně dbát na bezpečnost diváků. Posádky při závodu podle organizátorů ale v žádném případě nešetří. Vždy se jim snaží připravit na trati náročné a překvapivé úkoly.

„Kdyby trať nebyla náročná, tak nám to neprojde. To křičí jak závodníci, tak i lidé. I když posádka tvrdí, že je nějaký úsek o ničem, tak pro řadu lidí už to je těžký adrenalin,“ dodává Fickertová.

Ta tvrdí, že provozování tohoto sportu je přitom velmi finančně náročné. Pořízení kvalitního trucku jde do milionů a jeden závod vyjde posádku až na třicet tisíc korun.

Modelky na trati

Jdeme obhlédnout trať. Nejvíce lidí se koncentruje nyní v prostoru jakési „polní vývařovny“. Je pauza před další soutěží. Scházíme proto do rokliny, kde bývají z pohledu diváka ta nejatraktivnější místa. Pro jezdce naopak ta nejdramatičtější.

Mezi především pánskou společností vzbudí najednou pravé pozdvižení příchod dvou modelek k největšímu bahnitému bazénu.

Do více než metr a půl hlubokého bahniště se řítí truck, vzedme hladinu a dívky stojící v bezprostřední blízkosti jen s obavami čekají, kdy na nich přistane sprška bláta. To se sice nestane, ale na mladých ženách je znát, že dnešní pózování není jejich denní chleba. Fotky zde připravují pro nový kalendář seriálu Truck trial. Modelky mají svými půvaby vytvářet kontrast k silným strojům.

Parnou sobotu střídá v neděli vytrvalý déšť. V neděli se nám ovšem nedaří spojit se s pořadateli závodu a zjistit další podrobnosti o jeho dalším průběhu.

Sledujte tento web, kde přinesemevýsledky závodu a další informace.