VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Jakub Smrž se zranil, mimo hru bude zhruba tři měsíce

České Budějovice – Pořádně náročný program má v této sezoně motocyklový závodník Jakub Smrž (35 let). Šestou sezonu jede britský šampionát superbiků, ale k tomu si ještě přibral účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech ze český tým Mercury Racing. Čáru přes rozpočet mu však udělal pád na posledním závodě v Oscherslebenu, který ho na delší čas vyřadil ze hry.

11.6.2018
SDÍLEJ:

Jakub SmržFoto: Deník

Co se vlastně na třetím závodě vytrvalostního světového šampionátu na německém Oscherslebenu přihodilo?
V kvalifikaci jsem měl pád a vykloubil jsem si klíční kost. Hned v pátek mě v Českých Budějovicích operovali a od soboty už jsem doma.

Zhruba na jak dlouho budete mimo hru?
Mám v rameni dráty, aby všechno drželo a dobře to srostlo. To je ale samozřejmě trošku problém, protože nemohu ani rehabilitovat. Pauza vypadá na nějaké tři měsíce. Budu rád, když stihnu letos ještě alespoň nějaký závod.

V letošním roce jste si vybral pořádně náročný program. Dá se vůbec taková porce závodů zvládnout?
Není to jednoduché. To musím přiznat. Jednak samozřejmě z časového hlediska, protože kromě závodění má člověk také své povinnosti ve firmě a k tomu rodinu. Je to hodně únavné. Stalo se mi, že jsem jel ze závodů na testy, pak na pár dní domů, ale hned zase na závody a pak znovu na další. Takhle se to točí pořád dokola. Už jsem jezdil třeba osm dní v kuse na motorce. Jenom jsem mezitím přelétl na jiný okruh. Náročné to je.

Nemá tak náročný program také negativní vliv na vaši výkonnost?
Musím přiznat, že to trochu poznamenalo můj výkon na vytrvalostních závodech, kde jsem nejel úplně tak, jako kdybych byl čerstvý. Není to ani tak fyzická únava, jako spíše psychická. Hlava už to prostě nebere. Za šest týdnů jsem měl pět závodů a k tomu dvoje testy. Ale zatím sezona probíhá relativně úspěšně. V Anglii mám sice trochu smůlu, když jsme měli nějaké technické problémy. Ve vytrvalostních závodech se ale držíme docela dobře a potenciál je tam větší. Dvakrát jsme byli v první desítce, třetí závod byl sice ovlivněn mým pádem, ale průběžně jsme přesto na pátém místě. To je dobré.



Stavíte oba seriály na stejnou úroveň?
Je to trošku něco jiného. V Anglii jedeme klasické krátké závody a jezdecká konkurence je tam velká. I co se týká jednotlivých týmů a jejich zázemí. Náš tým se nemůže svými podmínkami rovnat těm, které závodí vepředu. Ve vytrvalostních závodech máme podmínky relativně dobré, i když se také nemůžeme naplno měřit s továrními týmy. Ale máme velice slušné jezdecké složení, motorka nám drží a tým funguje parádně. Panuje v něm dobrá atmosféra. Jsme vyrovnaní jezdci a hlavně dojíždíme závody, což je v této disciplíně alfa a omega. Při čtyřiadvacetihodinovém závodě můžete jezdit celou dobu do pátého místa, ale když v poslední hodině spadnete, tak je po všem. Ale relativně všechno funguje tak, jak má.

Kdo jsou vaši parťáci v týmu?
Jedeme s Karlem Hanikou a mým bráchou Matějem. Ještě je s námi Francouz Sylvain Barrier. Je to jezdec z britských superbiků, který byl povolán pro závod v Le Mans. Tam musí mít každý tým povinně čtyři jezdce a až těsně před závodem se rozhoduje, kteří tři pojedou. Není to úplně šťastné pravidlo. Nezdá se mi, že by někdo mohl podle jednoho dne ježdění rozhodnout, jak na tom kdo je. Černý Petr zůstal Matějovi, který po svých zdravotních pauzách ještě nebyl v nejlepší formě. Ale našel místo v jiném týmu, takže si zazávodil i on. Na Slovakia Ringu už jsme jeli pouze my tři v ryze českém složení.

Kolik toho při vytrvalostním čtyřiadvacetihodinovém závodě najezdíte?
Když to porovnám, tak v Británii jedeme závod, který trvá zhruba třicet až čtyřicet minut. Při čtyřiadvacetihodinovce trvá jedna jízda jednoho jezdce padesát až padesát dvě minuty a jedete devětkrát. Je to opravdu náročné.

Ve vytrvalostních závodech ale nejste nováček. V minulosti jste si je už vyzkoušel.
V roce 2007 jsem jel Le Mans ve francouzském týmu a skončili jsme sedmí. Pak jsem absolvoval ještě osmihodinovku v Kataru, kdy jsme obsadili třetí místo a dostali se tak na stupně vítězů. Třetím závodem byla osmihodinovka v japonské Suzuce, kde jsme byli někde ve třetí desítce.

Musíte se na tak dlouhé závody připravovat fyzicky více než dříve?
Fyzicky náročné to je. I psychicky. Prostě po všech stránkách. Pauzy jsou krátké, je důležité doplňovat tekutiny. To je u mě trošku problém, protože se hodně potím. Navíc dost trpím na záda, což je v delším závodě také pořádně cítit. Velkou roli hraje i správné stravování. S fyzičkou však problém nemám. Myslím, že fyzicky jsem na tom velice dobře. Ani jsem v přípravě nic neměnil. Náš kondiční trenér Dan Fekl moc dobře ví, co dělá.



Nemáte problém přepínat z dlouhých na krátké závody?
Ani ne. Když jsem jel z Le Mans do Anglie testovat, tak jsem si tam zajel svůj rekord okruhu. Vytrvalostní závody mi pomáhají v tom, že člověk stráví strašně času na motorce. Je to trochu větší a těžší motocykl, který nemá takový výkon jako superbike pro britské mistrovství. Když se pak dostanu na anglickou motorku, tak je to pro mě posun vpřed. Lépe brzdí, zatáčí a má o něco větší výkon. Jedno druhému spíše pomáhá.

Zranění to samozřejmě všechno zhatilo, ale s jakými plány jste vlastně vstupoval do letošní sezony?
V Anglii jsem měl plány pořád stejné. Chtěl jsem tam jezdit pravidelně v první desítce. Co se týká časů a výkonnosti, tak jsme od tohoto cíle nebyli daleko. Ale provází nás smůla a nic nefungovalo tak, jak by mělo. Ve vytrvalostních závodech jsme se chtěli posunout ještě výš a bojovat o stupně vítězů, což nebylo nereálné. Jsou ale samozřejmě věci, které je třeba zlepšit. Ze strany jezdců i techniky. V celkovém hodnocení bychom se chtěli udržet v první pětce.

Nic na tom nezměnil ani poslední závod v Oscherslebenu, který směrem k vašemu týmu výrazně negativním směrem ovlivnil váš pád?
Karel Hanika se Sylvainem Barrierem museli jet pouze ve dvou, což byl samozřejmě značný hendikep. Skončili čtrnáctí, ale v průběžné klasifikaci držíme před posledním závodem stále páté místo. Ten se jede za měsíc, takže se mě bohužel nebude týkat. Samozřejmě je to škoda, ale to se nedá nic dělat. Pády k závodům prostě patří, tak to musím brát.

Autor: Pavel Kortus

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 90 Kč

Pomocní pracovníci ve výrobě jinde neuvedení POMOCNÉ PRÁCE V TRUHLÁŘSKÉ VÝROBĚ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 90 kč, mzda max. 100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: DOHODA O PROVEDENÍ PRÁCE - vhodné i jako letní brigáda pro studenty a mladistvé do 18 let., Možnost zaměstnání na dobu určitou i na trvalý pracovní poměr., Činnost firmy: výroba dřevěných oken, dveří, interiérů, kuchyní, nábytku, schodišť a zimních zahrad, Náplň práce: broušení oken, Pracovní doba: d o h o d o u (možnost i zkráceného pracovního úvazku), Nabízíme: zvýhodněné stravování, Kontakt: Ing. Pekoč - tel. 724 929 944. Pracoviště: Fpm - becon spol. s r. o., Dukelská, č.p. 968, 399 01 Milevsko 1. Informace: Marek Pekoč, +420 724 929 944.

Výroba - Výroba Vedoucí provozu v ostatních zařízeních 20 910 Kč

Vedoucí provozu v ostatních zařízeních VEDOUCÍ PŘÍJMU ZBOŽÍ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20910 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracovní doba: 1 směna dle rozpisu , Pracovní poměr na 1 rok s možností prodloužení., Požadujeme:, - znalost oboru, praxe v oboru vítána, - znalost práce na PC, - zodpovědnost, samostatnost, Náplň práce:, - řízení procesu příjmu zboží, jeho skladování a vedení podrobné dokumentace, vedení týmu , 3-4 lidí., Nabízíme: stravenky, 5 týdnů dovolené;, Kontakt: email: asistentkacz022@obi.cz nebo osobně na prodejně na informacích v době od 8:00 do 20:00 hod.. Pracoviště: Obi s.r.o.-pracoviště obi písek, U Nádraží, č.p. 2607, 397 01 Písek 1. Informace: Alena Kubíková, .

Cestovní ruch a hotelnictví - Cestovní ruch a hotelnictví Recepční v hotelu 14 000 Kč

Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních RECEPČNÍ. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - recepční na ubytovně + drobné administrativní práce , Pracovní doba: turnusové služby - 2 dny 07:00-19:00 hod., 2 dny 19:00-07:00 hod., 4 dny volno.. Pracoviště: 3h property, družstvo - ubytovna laguna, Pražská, č.p. 348, 397 01 Písek 1. Informace: Ivana Maříková, +420 725 592 178.

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 17 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) DĚLNÍK PRO STAVEBNÍ PRÁCE. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: ciz Pracoviště celá ČR dle zakázek firmy., - bourací práce, pomocné stavební práce, Požadujeme: fyzickou zdatnost, Pracovní doba: dle zakázek - 1 směna - převážně ráno od 6:00 hod., - doprava do zaměstnání zdarma - svoz z Písku, Kontakt: tel. Shiman Vasyl 776 391 011 (v době od 7 do 16 hod.). Pracoviště: Družstvo apicka, Na Rozhledně, č.p. 1023, 397 01 Písek 1. Informace: Vasyl Shiman, +420 776 391 011.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pátý titul pro golfistku z Hluboké nad Vltavou, Gabriela Roberta Vítů

Pátý titul pro golfistku z Hluboké nad Vltavou

Pavel Hezoučký sleduje svůj Olešník v krajském přeboru

Pavel Hezoučký sleduje svůj Olešník v krajském přeboru

Karel Plášil je v Motoru spokojený a dělá maximum, aby si vybojoval smlouvu

České Budějovice – Hokejisty ČEZ Motoru čeká zítra další z řady přípravných zápasů na domácím ledě v Budvar aréně proti Linci (17). V jejich sestavě by neměl chybět českobudějovický odchovanec obránce Karel Plášil (24 let), jenž je v klubu na zkoušce a pere se o své pevné místo v kádru pro nadcházející sezonu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT