VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Jakub Smrž se zranil, mimo hru bude zhruba tři měsíce

České Budějovice – Pořádně náročný program má v této sezoně motocyklový závodník Jakub Smrž (35 let). Šestou sezonu jede britský šampionát superbiků, ale k tomu si ještě přibral účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech ze český tým Mercury Racing. Čáru přes rozpočet mu však udělal pád na posledním závodě v Oscherslebenu, který ho na delší čas vyřadil ze hry.

11.6.2018
SDÍLEJ:

Jakub SmržFoto: Deník

Co se vlastně na třetím závodě vytrvalostního světového šampionátu na německém Oscherslebenu přihodilo?
V kvalifikaci jsem měl pád a vykloubil jsem si klíční kost. Hned v pátek mě v Českých Budějovicích operovali a od soboty už jsem doma.

Zhruba na jak dlouho budete mimo hru?
Mám v rameni dráty, aby všechno drželo a dobře to srostlo. To je ale samozřejmě trošku problém, protože nemohu ani rehabilitovat. Pauza vypadá na nějaké tři měsíce. Budu rád, když stihnu letos ještě alespoň nějaký závod.

V letošním roce jste si vybral pořádně náročný program. Dá se vůbec taková porce závodů zvládnout?
Není to jednoduché. To musím přiznat. Jednak samozřejmě z časového hlediska, protože kromě závodění má člověk také své povinnosti ve firmě a k tomu rodinu. Je to hodně únavné. Stalo se mi, že jsem jel ze závodů na testy, pak na pár dní domů, ale hned zase na závody a pak znovu na další. Takhle se to točí pořád dokola. Už jsem jezdil třeba osm dní v kuse na motorce. Jenom jsem mezitím přelétl na jiný okruh. Náročné to je.

Nemá tak náročný program také negativní vliv na vaši výkonnost?
Musím přiznat, že to trochu poznamenalo můj výkon na vytrvalostních závodech, kde jsem nejel úplně tak, jako kdybych byl čerstvý. Není to ani tak fyzická únava, jako spíše psychická. Hlava už to prostě nebere. Za šest týdnů jsem měl pět závodů a k tomu dvoje testy. Ale zatím sezona probíhá relativně úspěšně. V Anglii mám sice trochu smůlu, když jsme měli nějaké technické problémy. Ve vytrvalostních závodech se ale držíme docela dobře a potenciál je tam větší. Dvakrát jsme byli v první desítce, třetí závod byl sice ovlivněn mým pádem, ale průběžně jsme přesto na pátém místě. To je dobré.



Stavíte oba seriály na stejnou úroveň?
Je to trošku něco jiného. V Anglii jedeme klasické krátké závody a jezdecká konkurence je tam velká. I co se týká jednotlivých týmů a jejich zázemí. Náš tým se nemůže svými podmínkami rovnat těm, které závodí vepředu. Ve vytrvalostních závodech máme podmínky relativně dobré, i když se také nemůžeme naplno měřit s továrními týmy. Ale máme velice slušné jezdecké složení, motorka nám drží a tým funguje parádně. Panuje v něm dobrá atmosféra. Jsme vyrovnaní jezdci a hlavně dojíždíme závody, což je v této disciplíně alfa a omega. Při čtyřiadvacetihodinovém závodě můžete jezdit celou dobu do pátého místa, ale když v poslední hodině spadnete, tak je po všem. Ale relativně všechno funguje tak, jak má.

Kdo jsou vaši parťáci v týmu?
Jedeme s Karlem Hanikou a mým bráchou Matějem. Ještě je s námi Francouz Sylvain Barrier. Je to jezdec z britských superbiků, který byl povolán pro závod v Le Mans. Tam musí mít každý tým povinně čtyři jezdce a až těsně před závodem se rozhoduje, kteří tři pojedou. Není to úplně šťastné pravidlo. Nezdá se mi, že by někdo mohl podle jednoho dne ježdění rozhodnout, jak na tom kdo je. Černý Petr zůstal Matějovi, který po svých zdravotních pauzách ještě nebyl v nejlepší formě. Ale našel místo v jiném týmu, takže si zazávodil i on. Na Slovakia Ringu už jsme jeli pouze my tři v ryze českém složení.

Kolik toho při vytrvalostním čtyřiadvacetihodinovém závodě najezdíte?
Když to porovnám, tak v Británii jedeme závod, který trvá zhruba třicet až čtyřicet minut. Při čtyřiadvacetihodinovce trvá jedna jízda jednoho jezdce padesát až padesát dvě minuty a jedete devětkrát. Je to opravdu náročné.

Ve vytrvalostních závodech ale nejste nováček. V minulosti jste si je už vyzkoušel.
V roce 2007 jsem jel Le Mans ve francouzském týmu a skončili jsme sedmí. Pak jsem absolvoval ještě osmihodinovku v Kataru, kdy jsme obsadili třetí místo a dostali se tak na stupně vítězů. Třetím závodem byla osmihodinovka v japonské Suzuce, kde jsme byli někde ve třetí desítce.

Musíte se na tak dlouhé závody připravovat fyzicky více než dříve?
Fyzicky náročné to je. I psychicky. Prostě po všech stránkách. Pauzy jsou krátké, je důležité doplňovat tekutiny. To je u mě trošku problém, protože se hodně potím. Navíc dost trpím na záda, což je v delším závodě také pořádně cítit. Velkou roli hraje i správné stravování. S fyzičkou však problém nemám. Myslím, že fyzicky jsem na tom velice dobře. Ani jsem v přípravě nic neměnil. Náš kondiční trenér Dan Fekl moc dobře ví, co dělá.



Nemáte problém přepínat z dlouhých na krátké závody?
Ani ne. Když jsem jel z Le Mans do Anglie testovat, tak jsem si tam zajel svůj rekord okruhu. Vytrvalostní závody mi pomáhají v tom, že člověk stráví strašně času na motorce. Je to trochu větší a těžší motocykl, který nemá takový výkon jako superbike pro britské mistrovství. Když se pak dostanu na anglickou motorku, tak je to pro mě posun vpřed. Lépe brzdí, zatáčí a má o něco větší výkon. Jedno druhému spíše pomáhá.

Zranění to samozřejmě všechno zhatilo, ale s jakými plány jste vlastně vstupoval do letošní sezony?
V Anglii jsem měl plány pořád stejné. Chtěl jsem tam jezdit pravidelně v první desítce. Co se týká časů a výkonnosti, tak jsme od tohoto cíle nebyli daleko. Ale provází nás smůla a nic nefungovalo tak, jak by mělo. Ve vytrvalostních závodech jsme se chtěli posunout ještě výš a bojovat o stupně vítězů, což nebylo nereálné. Jsou ale samozřejmě věci, které je třeba zlepšit. Ze strany jezdců i techniky. V celkovém hodnocení bychom se chtěli udržet v první pětce.

Nic na tom nezměnil ani poslední závod v Oscherslebenu, který směrem k vašemu týmu výrazně negativním směrem ovlivnil váš pád?
Karel Hanika se Sylvainem Barrierem museli jet pouze ve dvou, což byl samozřejmě značný hendikep. Skončili čtrnáctí, ale v průběžné klasifikaci držíme před posledním závodem stále páté místo. Ten se jede za měsíc, takže se mě bohužel nebude týkat. Samozřejmě je to škoda, ale to se nedá nic dělat. Pády k závodům prostě patří, tak to musím brát.

Autor: Pavel Kortus

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 30 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel ŘIDIČ C+E - SVOZ ŽIVÉHO DOBYTKA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme: vzdělání střední odborné / vyučení /, řidičské oprávnění C+E, profesní průkaz, kartu řidiče, flexibilitu a spolehlivost. , Nabízíme: jistotu dlouhodobého zaměstnání v prosperující velké firmě., Pracovní doba se přizpůsobuje časově dálce přepravy zvířat, není stanovena pevně, začátek i v neděli.. Pracoviště: Maso uzeniny písek, a.s.., Samoty, č.p. 1533, 397 01 Písek 1. Informace: Hana Benešová, +420 382 203 275.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Logistik 18 000 Kč

Specialisté v oblasti logistiky Logistik. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pro naši prodejnu v Písku hledáme schopné a ambiciózní pracovníky na pozici Logista., , Náplň práce:, - markování zboží na pokladně, - sjednávání splátkových smluv, - administrativa spojená s chodem prodejny (pošta, tisk cenovek, vedení dokumentace prodejny), - doplňkový prodej, , Požadujeme:, - komunikativnost a obchodní nadání, - znalost práce na PC, - zodpovědnost a spolehlivost, - chuť pracovat a učit se novým věcem, - trestní bezúhonnost, , V případě zájmu zasílejte životopisy na email: sp04.hr@okaycz.eu. Pracoviště: Okay s.r.o. - písek, U Nádraží, č.p. 2614, 397 01 Písek 1. Informace: Radka Pospíšilová, +420 724 661 593.

Výroba - Výroba Manipulační dělníci ve výrobě 21 500 Kč

Manipulační dělníci ve výrobě MANIPULANT VE VÝROBĚ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21500 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: POŽADUJEME : , Vzdělání SOU , Zkušenosti s řízením vysokozdvižného vozíku, Základní znalost práce na PC, 1 rok praxe ve výrobě, Ochotu pracovat v třísměnném provozu, Zručnost, přesnost, NÁPLŇ PRÁCE:, Manipulace s výrobky na pracovišti a ve skladu, NABÍZÍME:, Zaměstnání ve stabilní společnosti s neustálým růstem - 22 let v ČR, Pracovní poměr na dobu neurčitou, 5 týdnů dovolené a další volno nad rámec ZP, Příplatky až 5 000Kč měsíčně - dle kolektivní smlouvy a zákoníku práce, 13.mzda, Docházkový benefit - 16 000Kč ročně, Příspěvek na penzijní a životní pojištění - min. 1 200Kč měsíčně, Příspěvky na rekreaci, sport, zdraví a kulturu (cafeterie) - min. 4 000Kč ročně, Stravování přímo v závodě (20-30Kč menu). Pracoviště: S. n. o. p. cz a.s., Stanislava Maliny, č.p. 452, 397 01 Písek 1. Informace: Vendula Kalábová, +420 382 901 301.

Obchod - Obchod Ostatní pomocní pracovníci 80 Kč

Ostatní pomocní manipulační pracovníci (kromě výroby) VYKLÁDÁNÍ KAMIONŮ - DPP. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 80 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: DOHODA O PROVEDENÍ PRÁCE/DPP/ BRIGÁDA, - hledáme zájemce o dlouhodobou výpomoc /brigádu/ při vykládání kamionů či kontejnerů; fyzicky náročnější práce - vhodnější pro muže; pracovní doba pouze v pracovní dny; mzda 80,- Kč/hod.; bližší informace na tel. pan Kovařík 777 773 286. Pracoviště: Tommi cz s.r.o., Za Nádražím, č.p. 2569, 397 01 Písek 1. Informace: Ladislav Kovařík, +420 777 773 286.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Diacel na Berounce.
8

Diacel se tentokrát vydal na Berounku

Prázdniny se kvapem blíží. Na děti čeká za odměnu řada akcí na závěr školního roku. Ilustrační foto.

Nejlepší odměna za vysvědčení? Co třeba návštěva ZOO či pirátská loď

Kam za kulturou a zábavou na Písecku?

Písecko - Přinášíme vám tipy pro volný čas.

OBRAZEM: Výstava fotografií nazvaná Až do konce – moje práce v hospici

České Budějovice - Rozšíření povědomí o mobilní specializované paliativní péči, tedy péči o pacienta, který trpí nevyléčitelnou chorobou v pokročilém stadiu. To je hlavním cílem výstavy fotografií nazvané Až do konce – moje práce v hospici.

OBRAZEM: Záchranné složky nacvičovaly rozsáhlou nehodu

Kadov - Jak se vypořádat s nehodou s velkým počtem zraněných osob ve středu cvičili hasiči, záchranáři a policisté v rámci taktického cvičení složek Autobus 2018 na záložním letišti u Kadova.

Bagr v kině a marihuanové stanové městečko ve vile: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 21. června 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT