„Přejezd je zabezpečen výstražnou světelnou signalizací, která byla v době nehody v činnosti. Policii to uvedli svědci a rovněž zkouška přejezdu potvrdila jeho správnou činnost. Dnes jsme stáhli i data ze zabezpečovacího zařízení, jejich rozbor provede ještě tento týden,“ řekl včera Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce.


Jak řekl, obecně musí signalizace začít dávat výstrahu tak, aby nejdelší vozidlo (22 metrů) mohlo nejpomalejší rychlostí (5 km/h) dokončit přejíždění přejezdu (5 metrů). „Předpokládá se, že řidič tohoto vozidla začne přejíždět koleje a v ten okamžik se rozblikají červená světla.

„Výpočtem zjistíme, že trasa 27 metrů se při rychlosti 5 kilometrů za hodinu ujede za 19,44 sekundy. Dvacet sekund je tedy minimální nutná doba a je dostatečná,“ vysvětlil Kučera.

Jak dodal mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal, od začátku roku 2007 až do tohoto úterý Drážní inspekce neevidovala na Písecku ani jednu nehodu na železničním přejezdu. Na kolejích ale loni v prosince zemřel starší muž, který spolu s manželkou šel přes koleje ve Zborovské ulici v Písku.

"Dopravní nehoda se stala v šest hodin odpoledne na železniční trati z Písku do Čížové. Na železničním přejezdu se střetl vlak s osobním autem. Tři muži z automobilu byli na místě mrtví," informovala mluvčí Hasičského záchranného sboru Vendula Matějů.

Podle policejní mluvčí Kamily Ingrišové světelná signalizace na přejezdu v době nehody fungovala.

"Rychlík tlačil osobní automobil Peugeot zhruba dvě stě metrů od železničního přejezdu," uvedl mluvčí Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje Marek Slabý.

Od soboty do pondělí přitom policisté vyjížděli pouze ke třem dopravním nehodám, při nichž se lehce zranili dva lidé. Škoda u těchto nehod činila 215 tisíc korun. (map, klč)