Tři lehce zraněné pasažéry odvezla sanitka do písecké nemocnice k ošetření, ostatní pokračovali dále autobusem. Ve Vráži je totiž v těchto dnech výluka a přijíždějící vlak najel na jinou kolej než obvykle.
Strojvůdce Jan Nádeníček, který je zaměstnancem Českých drah už dvacet let, popisuje: „Na kolejích bylo kluzko, přerůstala přes ně tráva, poránu mokrá. Začal jsem brzdit a pískovat, ale nepomohlo to, srážce jsem už nedokázal zabránit.“ Jak dodává, nyní je postaven mimo službu a po prošetření případu se dozví, jaký trest ho čeká.
Na místo srážky se přišel podívat i jedenaosmdesátiletý pan Václav, který bydlí nedaleko vrážského nádraží. „Byl jsem doma, dobývám brambory, když kolem jely sanitky a policejní auta,“ říká a připomíná, že tady už je to třetí srážka, co pamatuje. „Vzpomínám si na to, že v roce 1956 se tu taky srazily vlaky, ale to bylo větší,“ dodává muž.
Stavba dráhy začala ve Vráži v roce 1874 a o rok později byla předána do užívání. Jak připomněl pan Václav, 1. července 1956 po 22. hodině tu najel motorový rychlík na konec nákladního vlaku. Zraněno bylo tehdy čtyřiadvacet lidí.