Zapomeňte na Anetu Galisovou z kapely He band i z Česko-Slovenské SuperStar. Teprve teď přišla její pěvecká chvíle. Potvrdila to ve čtvrtek v českobudějovickém Mighty Baru Velbloud, kde v čele Prague Conspiracy nadchla plný klub. V této rockové formaci, která navazuje na známého předchůdce Prague Ska Conspiracy, Galisová perfektně uplatňuje svůj hlasový projev i živelnost.

Večer, který byl součástí společného Mighty Tour 2011, zahájila formace The Moonshine Howlers hrající originální country-punk. Sestava, v níž nechyběl kontrabas, banjo i housle, nabídla například netradiční cover písně Paranoid od Black Sabbath, ale i pomalé songy o honácích krav. Následující Queens of Everything zase rozjeli rockabilly nářez, který rozhýbal skoro každého v klubu.

Po jedenácté hodině přišel čas pražských Prague Conspiracy. A hned nástup byl famózní – perfektní, čistý zvuk, sebevědomá Galisová s vyčesanými vlasy, skákající kytarista Jakub Siňor. Publikum měla skupina v hrsti během několika sekund a českobudějovická rodačka vyvrátila všechny pochybnosti, zda se do Prague Conspiracy stylově hodí a dokáže nahradit původní oblíbenou zpěvačku Marianu Wesley. Naopak. Podle mého soudu Galisová svým sytým hlasem svoji předchůdkyni v lecčems překonává a ideálně dotváří přerod původně ska kapely v rock and rollovou show s prvky soulu, punku i diska. Příchod odchovankyně budějovické rockové scény do Prague Conspiracy se tak možná stal hudebním spojením roku 2011.

Občas zůstávala maličko pod tónem

Díky Česko-Slovenské SuperStar a koncertům na velkých pódiích získala dnes jednadvacetiletá Aneta Galisová zkušenosti ve spolupráci s publikem, což bývá kámen úrazu většiny skupin. Neotravovala diváky proslovy mezi skladbami, ale dokázala vždy vystihnout chvíli, kdy ještě více umocnit propojení mezi pódiem a sálem.

Vedle zmiňovaných kladů jsou Prague Conspiracy ještě v jednom hledisku o krok před většinou českých klubových skupin. Mají perfektní dynamiku a aranže skladeb, které dávají vyniknout jak projevu Galisové, tak výkonům zbylých muzikantů. Ti si v písních pohrávají s ozvěnami ska, punku, ale i klasického hard rocku à la AC/DC. Právě rocková poloha sedí Galisové úplně nejvíc.

Každý dokonalý koncert má však své mušky. Možná za to mohla tréma nebo ozvučení na pódiu, ale zpěv Galisové nebyl chvílemi úplně bez chyby. Občas správně neintonovala a zůstala maličko 'pod tónem'. To však nijak výrazně nesráželo celkový projev.

Jestliže se před dvěma roky Aneta Galisová zapsala do hudebního byznysu jako 'zhýralá skandalistka' z Česko-Slovenské SuperStar, dnes už je z ní vyzrálá pěvecká osobnost. A ve spojení se skupinou Prague Conspiracy má reálné šance prorazit na velkých scénách i v evropských klubech.

Hodnocení Deníku: 80%

PETR KUBÁT
Autor je hudební publicista