Celkem v Brně závodilo téměř 700 sportovců z celé České republiky. Jednotlivci i družstva absolvovali deset disciplín všestrannosti v tomto pořadí: běh 60 metrů, skok daleký, hod medicinbalem, shyby na šikmé lavičce dvě minuty, švihadlo dvě minuty, trojskok snožmo z místa, kliky dvě minuty, leh sedy dvě minuty, hod kriketovým míčkem. Desátá disciplína byla volitelná (běh 1000 metrů, driblink s basketbalovým míčem dvě minuty nebo dvě minuty plavání).

Závodilo se ve skvělé atmosféře, na stadionu jsme potkali hodně sportovních osobností. Každý tým měl také svého patrona (účastníka olympijských her). Naším patronem byl bronzový medailista z Pekingu Marek Švec (řecko-římský zápas). Rozhodčími závodu byli vojáci z řad Armády ČR.

Družstvo ZŠ E. Beneše Písek vybojovalo v konkurenci padesáti týmů skvělé patnácté místo. O tento úspěch se zasloužili žáci: Helena Měchurová (9.A), Eliška Lichá (9.B), Kateřina Nováková (9.C), Noemi Hájková (9.D), Vítězslav Baďura (7.A), Zdeněk Tisoň (8.D), Marek Jaroš (9.D) a Patrik Hubáček (9.D).

Velkého úspěchu dosáhla Kateřina Nováková, která předvedla skvělý výkon, když skončila na celkovém druhém místě v kategorii dívek ročníku narození 2008. V této kategorii se prezentovalo 120 závodnic. Katka přivezla do Písku stříbrnou medaili a diamantový odznak všestrannosti.

Děkujeme všem žákům za reprezentaci naší školy, města Písek i Jihočeského kraje.

Jaroslav Chval, ZŠ E. Beneše Písek

O Odznaku všestrannosti:

Odznak všestrannosti, s původním delším názvem Odznak všestrannosti olympijských vítězů, založili dva zlatí olympijští medailisté v desetiboji Robert Změlík a Roman Šebrle.

Hlavním cílem odznaku je všestranný sportovní rozvoj žáků. Ať už to jsou děti, které pravidelně sportují, ale mohou být vedeny v klubech jednostranně, nebo děti, které nesportují ve volném čase vůbec. Chceme společně s učiteli dětem ukázat, že když se budou trochu věnovat tréninku, zlepší se jejich schopnosti. Hlavní je tedy sledování pokroků dětí, a to především u těch méně nadaných.

Disciplíny Odznaku všestrannosti by učitel s dětmi měl během školního roku absolvovat několikrát, aby mohly děti sledovat zlepšování výkonů. A průběžně by měl také zaznamenávat do adminu všechny výkony. Důležité také je, aby do hodin zařazoval cvičení, která budou u dětí rozvíjet především ty vlastnosti, které jsou u nich problémové.

Využíváme přirozené soutěživosti dětí, porovnáváním mezi sebou a možností zisku odznaků různých úrovní (bronzový, stříbrný, zlatý, diamantový) dle dosažených výsledků, je motivujeme k rozvoji všestrannosti.

Zdroj: www.sazkaolympijskyviceboj.cz