„Poslední roky jsou opravdu plné turbulentních změn, ale už si na to začínáme zvykat. Při covidu jsme si s danou situací naštěstí poradili dobře – období, kdy jsme museli mít zavřeno, jsem využili k tomu, abychom rekonstruovali některá naše zařízení. Bylo to dlouhé a náročné období, ale podařilo se nám udržet i všechny naše zaměstnance,“ řekl Viktor Slezák.

Zatímco před covidem jezdili do Františkových Lázní hosté z Německa a z Česka v poměru zhruba půl na půl, poté klientů od našich západních sousedů ubylo, a i dnes zde má stále převahu česká klientela. Františkovy Lázně však podle Slezáka naopak netrápí úbytek hostů z Ruska, kteří sem nikdy ve větší míře nejezdili a jejich doménou byly spíše Karlovy Vary.

Helena Horská, členka Národní ekonomické rady vlády a hlavní ekonomka Raiffeisenbank byla hostem pořadu Byznys kafe
Helena Horská: Pomoc lidem musí být cílená, plošné rozdávání se nám vymstilo

Nyní podnikatelé v lázeňství bojují s vysokými cenami energií – ty totiž tvoří podstatnou část jejich nákladů. Energeticky náročné jsou třeba teplé procedury. Jejich teploty jsou dány předpisem a musí se dodržet, nelze je jen tak snižovat, aby se ušetřilo. Snižováním kvality služeb navíc podle Viktora Slezáka cesta k úspěšnému podnikání nevede.

„Pro nás je energeticky náročný také provoz našeho aquacentra nebo samotných hotelů, protože jde o historické budovy. Zatím máme zafixovány energie do konce roku a na příští rok připravujeme nějaká řešení, díky kterým tu situaci určitě zvládneme. I když i tak se ty vyšší ceny energií částečně promítnou do cen pro klienty. Takže kdo chce jen na pobyt do lázní příští rok, je pro něj lepší si ho zarezervovat již nyní ještě za současné ceny,“ poradil v pořadu Byznys kafe Slezák.

Nejběžnější pobyt? Tři až čtyři týdny

Typický lázeňský pobyt dnes podle jeho dalších slov trvá tři až čtyři týdny. Tedy v případě, že ho lidem předepíše lékař a oni na něj získají příspěvek z pojišťovny. Samoplátci jezdí na kratší dobu, ale to už jsou pak podle Slezáka spíše relaxační než léčebné pobyty, protože účinek lázeňské léčby je nejlepší právě po minimálně třítýdenním pobytu.

Katarina Emma Schapiro
Manažeři by měli ve firmách vytvářet pocit bezpečí, říká známá mentorka a koučka

„Naší doménou je lázeňská medicína, na její rozvoj sázíme i do budoucna. Určitě chceme dál rozšiřovat využití přírodních zdrojů k léčbě a také používat nejmodernějších techniku. Budeme zkrátka posouvat naše léčebné lázeňství dál. Během dalších let bychom chtěli navýšit lázeňské kapacity a doplňovat nové služby,“ dodal obchodní ředitel společnosti Františkovy Lázně Aquaforum.

Celý pořad Byznys kafe s Viktorem Slezákem o situaci v českém lázeňství si můžete přehrát ve videu u tohoto článku.