I když vůz zatím nebyl odhalen kompletně, a podívat se tak můžeme jen na vizualizace, je vidět, že zevnějšek zůstal prakticky při starém. Totéž se ovšem nedá říci o interiéru - ten se přiblížil moderním modelům osobákové řady, a tak i dodávka dostala novou palubní desku, které dominuje velký dotykový displej, vyčnívající do prostoru. 

Tento displej má úhlopříčku 10,3, případně ve větší verzi i 12,9 palce, a softwarově staví na nejnovější verzi modulární platformy MIB. Najdete v něm tedy stejné modernizované rozhraní, jaké bylo nedávno představeno v prodloužené variantě elektrického ID. Buzz.

Vedle centrálního dotykového displeje je novinkou také displej před řidičem. Klasickým analogovým budíkům odzvonilo, i v dodávce nyní dostanete už v základu přístrojový panel Digital Cockpit. Různé varianty zobrazení můžete přepínat z nového multifunkčního volantu, opět převzatého z osobních modelů.

Obě verze budou v prodeji od příštího roku
Nový Superb vás i namasíruje. Škoda představila současně liftback i kombi

Do ryze elektronické podoby se proměnilo ovládání ruční brzdy a volič převodovky. Až dosud měl Crafter coby ruční brzdu klasickou mechanickou páku u sedadla řidiče, nyní je ovšem samotná brzda elektrická a její spínač se nachází mezi displeji. Volkswagen zdůrazňuje, že z této změny těží zejména verze s uličkou pro průchod mezi předními sedadly – ta je nyní širší. Obytná verze Grand California nabídne i snazší otáčení řidičova sedadla v zaparkovaném autě.

Volič automatické převodovky už není páka, ale jen malá páčka na sloupku řízení – opět po vzoru elektrických modelů značky. Verze s automatickou převodovkou tak získají více místa na středové konzoli, kde budou nově držáky nápojů. Jen verze s manuálními převodovkami mají samozřejmě nadále klasickou řadicí páku.

Dále jsou v interiéru dosavadní USB-A konektory nahrazeny modernějšími USB-C a přibyla možnost indukčního nabíjení mobilních zařízení. Za jízdy pak dávají pozor nové jízdní asistenty, doplňující dosavadní standard. Verze s celkovou hmotností nad 3,5 tuny budou už v základu vybaveny asistentem, který hlídá mrtvé úhly zrcátek při odbočování, i asistentem, který při rozjezdu kontroluje, zda se nenachází něco nebo někdo před vozidlem. 

Správné vedení pohledu je základ - zde vidíte, jak to nedělat.
Když se chceš uvolnit, usmívej se! Návštěva v motoškole Přijďte se projet

Nabídka variant zůstává nadále patřičně široká. Vybírat lze dvě délky kabiny, skříně, nástavby, valníky, nebo holé podvozky pro vlastní přestavby. Zároveň jsou k dispozici různé hmotnostní kategorie až do 5,5 tuny celkové hmotnosti, dva rozvory, několik celkových délek a čtyři výšky střechy.

Motory pod kapotou jsou výhradně turbodiesely s výkony od 140 do 177 koní, ale mohou být zastavěny příčně pro pohon předních nebo všech kol, nebo podélně pro pohon zadních kol. Novinkou je automatická osmistupňová převodovka, nově dostupná i pro zadní pohon – dosud šla objednat pouze pro předokolku nebo čtyřkolku. V nabídce ji doplňuje šestistupňový manuál.

Předprodej nového Crafteru zahájí Volkswagen v dubnu příštího roku, tehdy se také dozvíme českou cenu.