Cybertruck je zjevení v každém myslitelném ohledu. Vůbec nejpozoruhodnějším prvkem zůstane pro většinu lidí klínovitá nelakovaná karoserie z nerezové oceli, díky které Tesla slibuje mimořádnou odolnost proti přírodním vlivům, ale i nejrůznějším karambolům a korozi. Zcela všední nejsou ani skla, která odolají podle Tesly nárazu baseballového míče letícího rychlostí přes 100 kilometrů v hodině nebo krupobití 4. třídy. Okna jsou zároveň zvukotěsná a přispívají tomu, že je uvnitř vozu ticho „jako ve vesmíru“.

Podvozek Cybertrucku tvoří pneumatické, elektronicky ovládané odpružení, které je nezbytné s ohledem na to, že i lehčí verze má rovné tři tuny. Je ale potřeba zdůraznit, že se jedná o pick-up v „americké“ velikosti, takže na délku měří vůz bezmála 5,7 metru a šířka se sklopenými zrcátky činí 2,2 metru. Nechybí zatáčecí zadní náprava a řízení je realizováno čistě elektronicky, takže volant obdélníkového tvaru není mechanicky spojen s koly. I díky tomu má Cybertruck proměnnou citlivost řízení, kdy v malých rychlostech stačí jen malé pohyby volantu k zatočení v plném rozsahu. Tesla zároveň slibuje ovladatelnost a obratnost sportovního vozu – ta bude dána především nízkým těžištěm díky bateriím v podlaze. Zároveň ale Cybertruck uveze přes tunu nákladu na korbě a pět tun může táhnout za sebou.

Podívejte se na produkční Cybertruck na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Uvnitř auta je velmi minimalistický interiér, jehož veškeré ovládací prvky zastupují dva displeje. Ten vpředu má úhlopříčku 18,5 palce a zabírá nezanedbatelnou část palubní desky, ten vzadu má potom 9,4 palce a slouží jako rozhraní pro zadní pasažéry – tedy pokud zrovna nebudou chtít koukat na otevřené nebe velkou prosklenou střechou.

Hlavním prvkem praktičnosti je u Cybertrucku pochopitelně jeho korba. Tesla ji nazývá „Trezor“ a zadní poklop i kryt jsou elektricky ovládané. Souhrnně je v autě 1 900 litrů prostoru pro zavazadla a další lze přidat sklopením zadních sedadel. Přímo na korbě se taky nachází zásuvky na 110 i 240 V, sloužící k napájení libovolných zařízení z trakčních akumulátorů.

Primárně však akumulátory pohání elektromotory. Při uvedení produkční verze jsou k dispozici dvě verze pohonu. Ta „obyčejnější“ má po jednom motoru na každé nápravě, dohromady výkon 600 koní a z nuly na sto zrychlí za 4,3 sekundy. Odhadovaný dojezd činí 547 kilometrů na nabití.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV je fakticky plug-in hybrid
Mazda už opět v Česku nabízí vůz s Wankelovým motorem. Ten ale nepohání kola

Ač se tyto údaje zdají dost dobré, tak pouze blednou před vrcholnou verzí s označením „Cyberbeast“. Tady už jsou elektromotory tři a souhrnně poskytují výkon 845 koní. Díky tomu zrychlí vůz z nuly na sto za 2,7 sekundy a dojezd činí 515 kilometrů na nabití. Dojezd lze u obou variant dále prodloužit volitelnou přídavnou baterií na korbě. Ta sice ubere značnou část prostoru, přidá ale zhruba 200 kilometrů na nabití. V roce 2025 potom do nabídky přibyde základní nejlevnější verze jen s jedním elektromotorem, pohánějícím zadní kola. U ní zatím nejsou k dispozici všechny technické údaje, dojezd má ale činit 402 kilometrů, takže se počítá i s menší baterií.

Mírné rozčarování přinesly ceny, na druhou se jejich navýšení nelze divit, neboť Elon Musk sliboval základní cenu Cybertrucku 40 tisíc dolarů (necelých 900 tisíc korun) už v roce 2019. Nyní po čtyřech letech bylo oznámeno, že základní verze (dostupná až od roku 2025) vyjde na 61 tisíc dolarů (1,35 milionu korun), verze s pohonem všech kol na 80 tisíc dolarů (1,78 milionu korun) a Cyberbeast na rovných 100 tisíc dolarů bez desetidolarovky (2,22 milionu korun). Je potřeba připomenout, že kdybychom počítali českou cenu pro koncového zákazníka, musíme k cenovkám přihodit ještě clo a DPH.