Právě futuristicky-retro design bude jedním z hlavních argumentů nového Renaultu. Francouzům se totiž povedlo opravdu velmi citlivě nakombinovat klasické tvary, odkazující na původní pětku, a moderní prvky.

Auto vypadá proporčně, velká osmnáctipalcová kola v rozích překrývají vystouplé blatníky, je tu moderní LED osvětlení, ale i detail v podobě svítícího znaku „5“ na kapotě. Ten se rozsvěcuje, když se k vozu přiblíží jeho řidič, ale funguje i jako indikátor nabíjení.


Nahrává se anketa ...

Renault 5 a jeho super interiér

V obdobném duchu se nese také interiér se zajímavě postavenými, prošívanými sedadly, částečně očalouněnou palubní deskou a dvojicí displejů. Jeden displej slouží coby přístrojová deska, druhý jako infotainment, natočený směrem k řidiči. Stále tu zůstala i nějaká ta fyzická tlačítka a moc pěkný je třeba volič jízdních režimů pod volantem, na kterém může být motiv francouzské vlajky.

Ovšem vůbec nejlepší prvek? Samozřejmě držák na bagetu, který se objevil na jednom z tiskových snímků. Zda se objeví v nabídce coby originální příslušenství, to zůstává otázkou.

Renault 5 E-TechRenault 5 E-TechZdroj: Se svolením Renault

Vůz je zároveň velmi kompaktní. Stojí na modulární platformě AmpR Small (dříve známá jako CMF-B EV) pro elektrické vozy a délkou 392 centimetrů se řadí mezi menší Twingo a větší Clio. Nijak se nevymyká ani výška 150 centimetrů.

Místo v interiéru se podařilo uspořit díky tomu, že jsou nosníky sedadel použity zároveň jako ochrana baterie, která tak nemusí mít další výztuhy. Rozvor činí 254 centimetrů a do kufru se vejde 326 litrů zavazadel. Zadní sedadla jsou pochopitelně sklopná, a to v poměru 60-40. Zajímavostí je i možnost montáže tažného zařízení, a to až na 500 kilogramů.

Záběry z oficiálního odhalení vozu na autosalonu v Ženevě:

Zdroj: Youtube

Výhradně elektrické auto

Nový Renault 5, jak napovídá už jeho přídomek „E-Tech“, bude vždy výhradně elektrickým autem. Se zástavbou spalovacích pohonů už se tady nepočítá. K dispozici ovšem budou dvě baterie – malá o kapacitě 40 kWh a velká s kapacitou 52 kWh – které umožní dojezd 300, respektive 400 kilometrů na nabití.

Obě baterie mají zjednodušenou architekturu s méně moduly, což uspořilo relativně hodně hmotnosti. Nabíjecí výkon u nabíjení střídavým proudem činí 11 kW, všechny verze kromě zcela základní umí i nabíjení stejnosměrným proudem. To pro menší baterii podporuje výkon až 80 kW, pro větší až 100 kW. V obou případech se vůz na stejnosměrné nabíječce nabije z 15 na 80 % kapacity za 30 minut.

Koncept City Car
Ikonická Panda bude mít rodinu. Fiat představil pět prototypů

O pohon se vždy stará jeden elektromotor na přední nápravě a k mání jsou tři různé výkony. S menší baterií se pojí základní varianta, která má 95 koní a 215 Nm, případně prostřední 120 koní a 225 Nm. Větší baterie je pak párována s nejvýkonnější verzí elektromotoru, kdy výkon činí 150 koní a točivý moment 245 Nm. Nejsilnější Renault 5 tedy zvládá akceleraci z nuly na sto pod sedm sekund a maximální rychlost je omezena na 150 km/h.

Nový Renault 5 a jeho cena

Za zmínku stojí také tepelné čerpadlo, které se stará o komfortní teplotu v kabině za cenu výrazně nižší spotřeby, a také systém „vehicle-to-load“, který umožňuje přes nabíjecí zástrčku napájet další zařízení.

Renault 5 jde do prodeje v září letošního roku a vyrábět se bude přímo ve Francii. Přestože tisková zpráva neuvádí ceny, v zahraničních médiích se mihla základní cena 25 tisíc euro, což je v přepočtu 633 tisíc korun.