Představeno bylo hned pět nových konceptů, z nichž postupně vzejdou čtyři produkční modely – všechny budou odkazovat na ikonickou Pandu, každý ale bude trochu jinak zaměřen. I přes načasování Fiat nepředstavil svých pět konceptů na autosalonu v Ženevě , který začíná právě teď (Fiat na něm chybí, stejně jako prakticky všechny velké automobilky). Šéf Fiatu Olivier Francois na Ženevu ale ve svém videu naráží.

Kompletní sedmiminutové video s odhalením pěti aut:

Zdroj: Youtube

Teď už ale konečně k samotným konceptům. Pětice vozů je předzvěstí nových sériových modelů, přičemž všechny budou používat globální modulární platformy mateřského koncernu Stellantis a budou se prodávat po celém světě. V závislosti na trhu se pak ve stejném autě může objevit klasický spalovací, mild-hybridní nebo plně elektrický pohon. Velký důraz bude kladen také na udržitelnost – zejména v interiérech najdeme velké podíly recyklovaných materiálů.

City Car a Pick-up

Prvním z představených konceptů je City Car, pro který se v tiskové zprávě objevil též název „Mega-Panda“. Jde vlastně o přímého nástupce současné Pandy, jen ve větším balení. Design interiéru i exteriéru je do jisté míry inspirován historickou budovou Lingotto v Turíně, kde Fiat začínal. Oválné prvky v interiéru třeba představují legendární testovací trať přímo na střeše budovy.

Dacia Spring
Dacia inovuje Spring! Vrátí se i levnější pomalá verze

Jako druhý koncept se ve videu prezentuje Pick-up. Zde nejde o vůz, který by byl určen primárně pro evropské trhy, ale pick-upům od Fiatu se velmi daří třeba v Jižní Americe. Fiat slibuje praktičnost, zábavu, ale i komfort SUV modelů.

Fastback, SUV a Camper

Do světa SUV – přesněji „kupé-SUV“ – se dostává další koncept Fastback. Zde už se jedná o slušně velké auto se svažující se střechou v zadní části. Má jít o budoucí „sportovní“ provedení.

Nechybí ale ani klasické SUV, přezdívané též „Giga-Panda“, orientované na velké rodinné přesuny. Zde jde primárně o prostornost a komfort.

Koncept SUVKoncept SUVZdroj: Se svolením Fiat

A posledním konceptem se stává vize dnes tolik populárního „expedičního“ auta Camper. Vůz má oproti SUV ještě hranatější tvary, zvýšený podvozek s terénními pneumatikami a zesílení střechy, doplněné o střešní stan.

S novým Tiguanem jsme jezdili v okolí francouzského města Nice
Nejžádanější Volkswagen vozí na oknech tygra a leguána: První jízda s Tiguanem

Zbývá poslední otázka – kdy budou vozy reálně k dispozici zákazníkům. I na to má Fiat odpověď. První sériový model – přímý nástupce aktuální Pandy, se představí světu v červenci tohoto roku u příležitosti oslav 125 let od vzniku Fiatu. Následovat budou ještě tři další sériová auta vždy po roce – poslední se tedy představí v roce 2027.