VYBERTE SI REGION

V Milevsku uvažují o dopravním
 terminálu. Cestujícím zvýší komfort

Milevsko - Místostarosta Třeštík: Lze počítat s dotací, která by představovala 85 procent nákladů. 

24.2.2016 1
SDÍLEJ:

Přestupní terminál Ostrava-Hranečník. Autor: Deník/Libor Běčák

Příjemnější cestování by mohli mít lidé v Milevsku. Na vlakovém nádraží by měl vzniknout dopravní uzel vlakové a autobusové dopravy. Se záměrem přišly České dráhy (ČD) a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Vedení města plán vítá. Podle místostarosty Martina Třeštíka by měl terminál výhody. „Určitě zvýší komfort dopravy. Myslím, že je to velmi perspektivní. Kdyby se to povedlo, byla by to velká věc," komentoval Martin Třeštík.

V praxi by to znamenalo, že u kolejí bude nástupiště, kam by zajížděly autobusy. Součástí novinky má být podle Martina Třeštíka posílení a zrychlení vlakové trati Tábor – Písek, stejně tak záchytné parkoviště pro cestující.

Investorem bude město, ČD a SŽDC pomohou projekčně. Martin Třeštík ubezpečil, že lze počítat s dotací, která by představovala 85 procent nákladů. „My bychom, řekl bych, za snesitelný městský příspěvek mohli vyřešit to, co dlouhodobě vyřešit neumíme," řekl.

Mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová vysvětlila, že terminálem reagují na požadavky obcí, měst a samozřejmě objednatelů, kterými jsou v regionech jednotlivé kraje. „Pro cestující je existence dopravních terminálů přínosem. Je minimální časová prodleva při přecházení z vlakového na autobusové nádraží a naopak, zlepší se návaznost autobusové a vlakové dopravy a jsou vytvořené předpoklady k vyššímu uživatelskému komfortu veřejné dopravy," popsala Radka Pistoriusová.

Na nápad se pozitivně dívá i člen dopravní komise, která je poradním orgánem rady města, Michal Fröhr. „Přijde mi zajímavý. Pokud by se část autobusových spojů přesunula k vlakovému nádraží, určitě bych v tom problém neviděl. Ale jde o to, zda se najdou vhodné pozemky. Osobně se mi záměr líbí," shrnul s tím, že by se současně mělo řešit využití autobusového nádraží.

Vedení města požaduje záměr, se kterým přišly ČD a SŽDC, rozšířit – aby se nejednalo jen o terminál, ale aby tu vzniklo jakési autobusové nádraží. „Všechny autobusy by samozřejmě zajížděly do centra, protože potřeba tady bude vždycky. Zde by ale mohly zůstat jen některé zastávky a všechny spoje by zajížděly na vlakové nádraží, kde by byl uzlový bod pro celý region a odkud by jezdily vlaky a autobusy. Bylo by tu i záchytné parkoviště," vysvětlil místostarosta.

Nyní se bude připravovat studie a poté projektová dokumentace. Samotné uskutečnění by mohlo být podle místostarosty Třeštíka záležitostí období mezi roky 2018 až 2020.

Autor: Klára Černá

24.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Auto vjelo do protisměru, řidič zemřel

Jindřichohradecko - K tragické dopravní nehodě došlo v pátek odpoledne krátce po patnácté hodině na hlavním tahu mezi Jindřichovým Hradcem a Třeboní poblíž obce Dolní Žďár.

Milevští okruhem po městě cílí na pěší turisty

Milevsko - Manažerka cestovního ruchu: „Chceme návštěvníkům nabídnout ucelený přehled zajímavostí města."

Miminka narozená v písecké porodnici...z vydání 27. srpna

Písecko - Písecký deník přeje vše nejlepší dětem, které se narodily v písecké porodnici. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies