VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Milevsku uvažují o dopravním
 terminálu. Cestujícím zvýší komfort

Milevsko - Místostarosta Třeštík: Lze počítat s dotací, která by představovala 85 procent nákladů. 

24.2.2016 1
SDÍLEJ:

Přestupní terminál Ostrava-Hranečník. Foto: Deník/Libor Běčák

Příjemnější cestování by mohli mít lidé v Milevsku. Na vlakovém nádraží by měl vzniknout dopravní uzel vlakové a autobusové dopravy. Se záměrem přišly České dráhy (ČD) a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Vedení města plán vítá. Podle místostarosty Martina Třeštíka by měl terminál výhody. „Určitě zvýší komfort dopravy. Myslím, že je to velmi perspektivní. Kdyby se to povedlo, byla by to velká věc," komentoval Martin Třeštík.

V praxi by to znamenalo, že u kolejí bude nástupiště, kam by zajížděly autobusy. Součástí novinky má být podle Martina Třeštíka posílení a zrychlení vlakové trati Tábor – Písek, stejně tak záchytné parkoviště pro cestující.

Investorem bude město, ČD a SŽDC pomohou projekčně. Martin Třeštík ubezpečil, že lze počítat s dotací, která by představovala 85 procent nákladů. „My bychom, řekl bych, za snesitelný městský příspěvek mohli vyřešit to, co dlouhodobě vyřešit neumíme," řekl.

Mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová vysvětlila, že terminálem reagují na požadavky obcí, měst a samozřejmě objednatelů, kterými jsou v regionech jednotlivé kraje. „Pro cestující je existence dopravních terminálů přínosem. Je minimální časová prodleva při přecházení z vlakového na autobusové nádraží a naopak, zlepší se návaznost autobusové a vlakové dopravy a jsou vytvořené předpoklady k vyššímu uživatelskému komfortu veřejné dopravy," popsala Radka Pistoriusová.

Na nápad se pozitivně dívá i člen dopravní komise, která je poradním orgánem rady města, Michal Fröhr. „Přijde mi zajímavý. Pokud by se část autobusových spojů přesunula k vlakovému nádraží, určitě bych v tom problém neviděl. Ale jde o to, zda se najdou vhodné pozemky. Osobně se mi záměr líbí," shrnul s tím, že by se současně mělo řešit využití autobusového nádraží.

Vedení města požaduje záměr, se kterým přišly ČD a SŽDC, rozšířit – aby se nejednalo jen o terminál, ale aby tu vzniklo jakési autobusové nádraží. „Všechny autobusy by samozřejmě zajížděly do centra, protože potřeba tady bude vždycky. Zde by ale mohly zůstat jen některé zastávky a všechny spoje by zajížděly na vlakové nádraží, kde by byl uzlový bod pro celý region a odkud by jezdily vlaky a autobusy. Bylo by tu i záchytné parkoviště," vysvětlil místostarosta.

Nyní se bude připravovat studie a poté projektová dokumentace. Samotné uskutečnění by mohlo být podle místostarosty Třeštíka záležitostí období mezi roky 2018 až 2020.

Autor: Klára Černá

24.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Podpis smlouvy mezi Pískem a Jičínem.

Města Písek a Jičín mají společná témata

Jubilejní 10. turnaj v pétanque v Semicích.
5

Jubilejní 10. turnaj v pétanque v Semicích

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Čáp Vodňan se vydal na jih, jeho cestu můžete sledovat s námi online

Makov, Vodňany - Čáp Vodňan, který v letošním roce na komíně ve Vodňanech odchoval tři mláďata, se vydal na cestu na jih.

Tradiční povídání o dožínkách v kovářovské škole

Kovářov - Kovářovská škola na základě svého vzdělávacího programu se kromě jiného věnuje i udržování a rozvoji lidových tradic národopisné oblasti Kozácka, kam právě Kovářov patří.

AKTUALIZOVÁNO

Traktory zavalily dva muže

Jihočeský kraj – Smolná byla středa pro 46letého muže u Horní Stropnice na Českobudějovicku. Odpoledne ho zavalil traktor a způsobil mu středně závažné poranění v oblasti břicha a pánve.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení