Stěhováním přišla obchodní akademie o hodně prostoru, mimo jiné o studentský klub, bufet či toalety. V současné době obývá 240 studentů a zhruba dvacítka učitelů jedno patro, které samozřejmě není dostačující. Vedení školy navíc sídlí v bočním traktu zemědělské školy a učebny jsou nad ním. „Pro ředitele není nic horšího, než když není 
v kontaktu se svou školou," poznamenal Pavel Sekyrka.

Přestavbou by měla škola získat nejen studentský klub s terasou, nové učebny a toalety či aulu, ale také knihovnu. „Dodnes máme přes 2500 svazků v neutěšeném stavu ve sklepě," zmínil ředitel.

Objekt, ve kterém dnes škola sídlí, je z konce 19. století a prošel nejednou necitlivou přestavbou.

První etapa půdní vestavby má být hotová do konce letošního roku a poté bude škola shánět peníze na její druhou etapu, která má zahrnout dokončení auly, čtyři kmenové učebny, kabinety a garsoniéru pro začínajícího učitele, učitele 
v nouzi nebo zahraničního lektora. Obchodní škola se stala dočasně správcem objektu, a tak má s budovou další plány. Ještě letos by měla začít rekonstrukce kuchyně a jídelny, která slouží pro obě školy v areálu. Studenti budou mít například možnost obědvat venku na zahrádce. Úprav se má dočkat také dvůr a zeleň.

Rád dělám to, co má smysl
Písek – Návrh nové půdní vestavby, ale také modernizace kuchyně a jídelny 
v obchodní akademii zpracoval ateliér Heritas. Na otázky odpovídal architekt Lubor Gregora.

Co vás zaujalo právě na budově, kde sídlí obchodní akademie a zemědělská škola?
My rádi rehabilitujeme to, co vzniklo v minulosti 
a utrpělo přestavbami, 
v tomto případě velmi necitlivými. Budova byla postavena na konci 19. století a první věc, která ji znehodnotila, bylo, že se udělaly nástavba a přístavba směrem do zahrady, následně se pro kosmetické vylepšení udělala sedlová střecha a korunu tomu dalo zateplení fasády, během kterého budova zcela ztratila tvář.
Pro nás byla tato práce svým způsobem výzva, ale hlavně také chuť podílet se na tom, co se se školou dělá. Zaujalo nás, že máme příležitost nejen oživovat mrtvou stavbu, ale že tady byla představena nějaká koncepce, která se nám zdá být velmi dobrá, a my rádi děláme na něčem, co má smysl a kde existuje jasná představa. Čím má totiž investor víc jasno, co chce udělat, a čím víc se shodneme v té vizi, tím se dělá lépe.

Znamená to, že jste se se školou i krajem na všem shodli? Co je pro vás zásadní část vestavby?
Ano, musím říct, že jsme se shodli prakticky na všem. Mimo jiné také na tom, že prioritou je studentský klub, takže když přijdete nahoru do podkroví, první, co vás přivítá, bude studentský klub. Terasa pak bude součástí studentského klubu, odkud se na ni bude vcházet.

Studentský klub, terasa… To zní na vybavení střední školy dost nadstandardně. Je to nový trend, který se k nám postupně dostává?
Škola je místem, které může ovlivnit mládež i to, že se spolu nebaví osobně a jsou zavření doma u počítače. Když jim tady nabídneme příjemný prostor, budou tady trávit čas. Ano, je to trend, který musíme podpořit. Znám nějaké školy v Německu a právě na tento společenský rozměr tam je kladen důraz.