Právě tuto skutečnost si žáci střední zemědělské školy připomněli 22. března. Na tento den připadl Mezinárodní den vody. Žáci 3. ročníku oboru vzdělání Ekologie a životní prostředí měli za úkol v rámci projektového vyučování vymezit významy a využívání vody. O výsledcích svého bádání informovali spolužáky. V následujícím týdnu se žáci podíleli na výsadbě remízu nedaleko Purkratic. Zapojili se do aktivity organizované odborem životního prostředí MÚ Písek. Řádně přiložili ruce k dílu a vysadili velké množství stromů a keřů, ale také si vyslechli odborný výklad Davida Schwedta o významu remízů v krajině. Kromě jiného zazněl významný podíl remízů na retenci vody v krajině.

V současné době se potýkáme s velmi suchými roky. Nejsou to ale jen nedostatečné srážky, které jsou příčinou nedostatku vody v přírodních zdrojích. Právě na jevy spojené s úbytkem vody v přírodě poukázala panelová diskuze, která se konala ve čtvrtek 28. března na Střední zemědělské škole v Písku.

Diskuze se konala pod záštitou poslance Parlamentu ČR Karla Turečka a zastupitele Jihočeského kraje Petra Kaliny. Karel Tureček byl mezi diskutujícími.

Dalšími aktéry diskuze byl vysokoškolský učitel JU v Českých Budějovicích Václav Nedbal, vedoucí odboru životního prostředí MÚ Písek Miloslav Šatra a předseda představenstva ZD Bernartice a předseda Okresní agrární komory Pavel Novotný.

Diskuzi uvedl ředitel SZeŠ Miloš Cieslar, po přivítání diskutujících i hostů se slova ujali jednotliví aktéři a seznámili přítomné se svým pohledem na uvedenou problematiku. Hovořili jak v globálním měřítku, tak k problematice týkající se přímo místních lokalit. Informace byly velmi zajímavé a přítomní na ně reagovali četnými dotazy.

Panelové diskuze se zúčastnili učitelé a žáci celé SZeŠ Písek, v řadách posluchačů seděli i studenti SLŠ se svým pedagogickým doprovodem.

Významným dnem v životě školy byl 29. březen. Na Školním statku v Dobešicích se konalo slavnostní představení investičních akcí střední zemědělské školy, které jsou určené pro výuky i pro zajištění provozu na školním statku a byly pořízené z finančních prostředků dotačních programů IROP, PRV a Jihočeského kraje. Rekonstrukcí prošla část historické budovy školního statku, byl pořízený kolový traktor a jednonápravové rozmetadlo. Bylo vystavěné hnojiště, opravená střecha a fasáda posklizňové linky, vybudovaná zpevněná plocha pro práci s koňmi a kořenová čistička odpadních vod. V budově školy byla zmodernizovaná učebna jazyků a došlo k zajištění vnitřní konektivity.

Miloš Cieslar