Starosta Ivan Radosta vysvětlil, že by zisk dotace a uzavření smlouvy přinesly výhody například v podobě snížení nákladů na provoz. Město by tak ušetřilo. Podle něj je tu ale ALE. „Jsou tu i jiné firmy, které by také možná měly o provozování linky zájem. Přistupovali jsme k tomu poměrně opatrně. Abychom prodloužili smlouvu bez ručení, by bylo z hlediska hospodářské soutěže nedobré," upřesnil Ivan Radosta, který tak reagoval na to, že by smlouva byla platná do roku 2023, případně 2027.
  

Podle ČSAD zákon umožňuje uzavřít dlouhodobější smlouvu. Karel Coufal, obchodní ředitel společnosti, vysvětlil, že oslovili města, kde MHD provozují. „Tím, že Milevsko nesouhlasilo s garancí prodloužení smlouvy, nezahrnuli jsme ho do žádosti o dotaci. Počet vozidel, na která žádáme o dotaci, jsme tak snížili o jedno," přiblížil Karel Coufal.

Naopak naději na nová vozidla MHD mají v Písku. Zde totiž radní žádosti dopravce vyšli vstříc. Vedení města si od kroku slibuje snížení množství výfukových plynů i zvýšení komfortu pro cestující.

Hlasování milevských radních nebylo jednoznačné. Nicméně převážil názor, že negativem je uzavření smlouvy bez výběrového řízení. (klč)